Kínai recept az afrikai üzleti sikerhez

Előbb 60 áruféleséggel tesztelte az afrikai piacot, majd alig több mint 10 év alatt 135 millió dolláros forgalmú kereskedőcéggé fejlődött a kínai vállalat, mely már más országok termékeit is kész saját neve alatt eladni.

Speciális termékekkel igyekszik megvetni a lábát az afrikai piacon egy kínai cég, a Szunda International Trading Co., mely 2000 óta előbb Ghánában, majd Kenyában, Tanzániában, és Elefántcsontparton mutatkozott be. Legelőször mosóporokkal jelentkezett a vállalat, később már a lakberendezési és építőanyag üzletágban, majd hardverekkel, elektronikai cikkekkel üzletelt. Wang Dajiang, a Szunda alelnöke két időponthoz két forgalmi adatot rendelt hozzá. A 2004-es 56 ezer dolláros export mellé a 2012-es 135 millió dolláros afrikai kivitelt. A kezdeti időkben hat hónapon át konténerben oda szállított termékekkel – hatvan árucikkel -tesztelték a piacot, Ghánában elsősorban az építőanyag, a kerámia, az üveg jött be, illetve ezt az afrikai országot tekintették üzleti tevékenységük bázisának is. A terjeszkedés azzal a többlettel egészült ki, hogy saját márkákat vezettek be: a kínai vállalatok versenyképességét nagy mértékben javítva. Jelenleg például pelenkáknál, szalvétáknál, mosóporoknál, WC-papírnál, kerámiánál, építőanyagnál és élelmiszereknél alkalmazzák a márkaépítés eszközét. A kereskedés léptékét tovább növelik, mivel spanyol, olasz csempéket értékesítenek ilyen módon, illetve indiai szállítóknak is ez a kínai vállalat alapozza meg az afrikai üzleti lehetőséget. A távol-keleti vállalat további újítása: villák építésébe fognak bele, először ugyancsak Ghánában.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez