Az orosz belügy orra előtt játssza ki az embargót egy olasz kereskedő
Erősen visszaesett a forgalom Don Giulio Salumeria moszkvai üzletében mióta tavaly augusztusban életbe lépett az orosz élelmiszer-embargó. Legújabb reklámja annyira okos, hogy elbújik a rendőrök elől.
Pár napja új kültéri hirdetést állítottak fel 250 méterre az orosz belügyminisztérium épületétől Moszkvában. Az olasz termékeket áruló kiskereskedés plakátja azonban nagyon is megválogatja, kik is vethetik rá pillantásukat. Rendőrök közeledtével szó szerint elbújik és a híres orosz szuvenír, a matrjoska lép a helyére.
Az arcfelismerő technológiával felszerelt szerkezet nagyon tetszik az internetezőknek. Az olasz üzlettulajdonos, Don Giulio Salumeria és a The 23 kreatívjai egy rövid kisfilmben ismertették, hogyan is készült az okos reklám.
A kereskedő megelégelte, hogy tulajdonképpen senki nem vásárol nála az élelmiszer-embargó miatt. Senki nem hiszi el, hogy eredeti olasz termékeket kínál. Végül a reklámügynökséggel együtt kitalálták, humorosan közelítik meg a problémát és megalkották a rendőri egyenruhát felismerő plakátot.
Az orosz belügyminisztérium közelsége miatt a hatóságok hamar felfigyeltek a szokatlan hirdetésre, amit viszont senki nem büntetett. Az orosz kreatív hírportál, a sostav.ru járt utána a miértnek.
A moszkvai önkormányzat kommunikációs és reklám ügyekért felelős osztályának azért nincs kifogása, mert ők nem felelnek a hirdetések tartalmáért. A Szövetségi Monopolellenes Szolgálatnak (FASZ) pedig azért, mert a jelenlegi törvények nem foglalkoznak az ábrázolások esetleges cseréjével.
Az Európai Unió tagállamait komolyan érintő élelmiszertilalom azért nem érvényesül ebben az esetben, mert az üzletben nem olasz termékeket árulnak. A készlet 95 százalékát Oroszországban állítják elő olasz technológiával. A többi 5 százalék pedig még a 2014 augusztusa előtti maradék.
Kép: Europress/AFP