A tanzániai Közlekedési Minisztérium számításai szerint három milliárd dollárból lehet megvalósítani a projektet. A városokat összekötő vasúti infrastruktúra kiépítése 1,9 milliárd dollárba kerülhet. A két ország azt tervezi, hogy Tanga régióban található Mwambaniban egy kikötőtt építenek csaknem 700 millió dollárért. A musomai kikötő megépítése a Viktória tavon 72,6 millió dollárba, míg a Kamapala közelében építendő kikötő 320 millió dollárba fog kerülni. A két ország megállapodott abban is, hogy a Tanga-Arushai vasútvonalat felújítják. A közlekedési miniszterek szerdán írták alá a megállapodásokat a projekt megvalósításához, a tanzániai Dodomában.
Uganda számára rendkívül fontos, hogy ez a projekt megvalósuljon. Az ország nem rendelkezik tengeri kijárattal és ez nagyban megnehezítik az importot és az exportot. Uganda főleg a kenyai Mombasa kikötőn keresztül bonyolította le a tengerentúli kereskedelmi ügyeit. 2006-ban viszont olajat találtak az Albertine hasadéknál, ahol várhatóan egy év múlva kezdik el a termelést.
A két ország a projekt megvalósításához kölcsönt akar felvenni és már elkezdték a tárgyalásokat több fejlesztési céggel, bankkal és szervezettel. A privát szektort is bevonják a projektbe.