Indiában SOS gombot tesztelnek az Uber taxizók védelmében
Legalábbis erre utal az, hogy a világ legértékesebb startup cége, az Uber egy SOS gombbal látta el az indiai kliensek egy részét.
Az Uber mostanában elég sokat szerepelt az itthoni médiában is, ugyanis a taxisok – ahogyan a legtöbb országban – tiltakoztak a nem éppen hagyományosnak mondható utasszállító szolgáltatás ellen.
A dolog lényege, hogy egy okostelefonos applikáció segítségével kereshetünk autót a környéken, amiket nem valódi taxisok vagy személyszállítók vezetnek, hanem olyan emberek, akik plusz pénzt keresnének, esetleg főállásban fuvaroznak. Ha találunk autót, akkor láthatjuk a vezető nevét, autóját és értékelését, illetve azt, hogy mennyi idő múlva érkezik. A taxinál jóval olcsóbb kilométerdíjjal pedig sok pénzt lehet megspórolni, ráadásul a fizetés is végtelenül egyszerű, a megtett útért a pénzt automatikusan levonja a program kártyánkról.
Kritikaáradat éri az Ubert, hiszen sokan nem tartják biztonságosnak a szolgáltatást, elsősorban azért, mert nem tudhatjuk mennyire tapasztalt és jó vezetőhöz szállunk be. S nem utolsó sorban bármi történhet velünk velünk egy idegen autójában. Eddig viszonylag jó ellenérv volt az, hogy az Uber központi adatbázisában tárolják, hogy ki kivel, milyen útvonalon közlekedett, vagyis könnyen visszakereshető minden információ.
Indiában azonban ez látszólag nem volt elég, hiszen még februárban a hírek szerint megerőszakoltak egy utast, miközben az utasszállító szolgáltatást vette igénybe. Az ilyen eseteket úgy orvosolná a startup, hogy egy SOS gombot épít a kliensbe, melynek megnyomásával az Uber azonnal elküldene minden információt a vezetőről, az autóról és az útvonalról a rendőrségnek.
A bétatesztelés már be is fejeződött, így a közeljövőben el fog jutni az ország legtöbb városába. Arról egyelőre még nincs információ, hogy mikorra tervezik beépíteni a többi érintett ország alkalmazásába.
Fotó: Europress AFP Images