Kínában betiltották a reklámcsajokat
Aki volt már autókiállításon, az tudja, hogy többnyire csinos lányok pózolnak a kocsik mellett. Kínában ezt betiltották, mire a munka nélkül maradt fiatal nők tüntetni kezdtek.
Az úgynevezett promóciós modellek fontos részei lettek a kereskedelemnek: a jelenlétük arra szolgál, hogy eladják a termékeket. Nagy értékű autókat és motorokat általában gazdag férfiak vásárolnak, őket csinos és szexi lányokkal vásárlásra csábítani régóta bevett szokás. Mi kell egy férfinak egy rendezvényen? Jó autók és dögös nők. Kínában a kormány úgy ítélte meg, hogy amit ezek a lányok csinálnak, az „vulgáris”, és olyan törvényt hoztak, ami tiltja az alkalmazásukat.
Az új törvény első áldozata a 2015-ös Sanghaj Motor Show lett, ahol ezúttal nem díszítették gyönyörű nők az extravagáns járműveket. Persze ez nem jelenti azt, hogy a lányok teljesen eltűntek. Munkanélküliek lettek, és most Sanghaj utcáin tüntetnek a jogaikért. Szeretnének továbbra is szexi munkát végezni, és fizetést kapni érte. Ezért koldusoknak öltöztek, koszosan tiltakoznak. Szegénynek és szerencsétlennek mutatják be magukat, magassarkúban.
A Sanghaj Motor Show szervezői azonban igyekeznek megkerülni a törvényt, és különböző “új” beosztásokban alkalmazni a hölgyeket. Modellek helyett „értékesítési képviselők”, „idegenvezetők” és „kísérők” lesznek az autók mellett. A tüntetésről egyébként az internetezőknek is megvolt a véleményük a kínai közösségi oldalakon.
„Minden iparágban vannak változások. De gondoskodni kéne arról, hogy az embereket más területen is alkalmazni lehessen.”
„Tényleg? Karton-feliratok és arcfesték, mintha koszosak lennének? Ez hülyeség!”
„Még így is gyönyörűek. Nem értem, miért ne kaphatnának munkát máshol?!”
Hogy tiltakozásukat mennyire veszik komolyan, és hogy ez változtat-e valamin, még a jövő zenéje. Ha a koldulás nem működik, talán legközelebb már „értékesítési képviselőként” fognak az autómodellek mellett pózolni.
(Fotó:Weibo, Twitter, GettyImages)
1 hozzászólás ehhez a cikkhez
Tar
Szimpatizálok a kínai döntéssel a “reklámcsajok” betiltásáról. A nőkkel a kocsik mellett úgy tűnik, mintha kizárólag egy férfi vágyhatna rá, hogy legyen egy menő autója, nem?