James Hogan, (a fotón) az Etihad, az emírségekbeli állami társaság vezére egy londoni gazdasági konferencián beszélt. „A sikeres beruházás nem bűn, a verseny adminisztratív akadályozása viszont az” – mondta a bevezetőben az Etihad főnöke. Az általa irányított társaság alig tíz éves történetét összegezve elmondta: az Etihad állami vállalat és vannak részvényesei is. „Innen származnak a források, amelyeket nagyon gondos, tudatos szakmai mérlegeléssel használunk fel. Kihasználjuk az Egyesült Arab Emírségek kedvező földrajzi fekvését, a világkereskedelem, a turizmus fejlődését és a lehető legkorszerűbb gépeket és technikát használjuk” – mondta Hogan és elismerte: az Öböl menti társaságok valóban a konkurens európai és amerikai társaságok rovására növelték piaci részesedésüket. Az Etihad a semmiből indult 2004-ben, ma 15 millió utasa van évente és 111 útvonalon repül. „Ha adminisztratív úton korlátoznák a versenyt, azzal csak az utasok járnának rosszul” – zárta szavait az Etihad vezére. Az utóbbi hetekben nagyon kiéleződött szópárbaj az Öböl menti társaságok finanszírozása és sikerei kapcsán. A nagy amerikai és európai társaságok ugyanis azt állítják, hogy az utóbbi 10 évben a három nagy Öböl menti cég, az Emirates, a Qatar Airways és az Etihad összesen kb. negyvenmilliárd dolláros illegális állami szubvencióban részesült. Ennek szerintük versenytorzító hatása van. Az amerikai társaságok a washingtoni kormánytól az Öböl menti országokkal fennálló légügyi egyezmények újratárgyalását követelik. A nagy légitársaságokkal rendelkező európai országok pedig, Nagy-Britannia kivételével, az Európai Bizottságot kérték fel hasonló lépésre. A másik két Öböl menti társaság is visszautasítja az amerikai és európai vádakat a katari társaság főnöke pedig egyenesen arra mutatott rá, hogy például a Delta Airlines amerikai társaság 35 éves gépeket használ, miközben nála 4 év a gépek átlagéletkora, ne csodálkozzon tehát a Delta főnöksége hogy a repülő „roncsokkal” nem tud gazdaságos lenni. (Fotó:AFP)
„A protekcionizmus sötét felhői gyülekeznek a szabad verseny tiszta égboltján”
Az Etihad vezérigazgatója is visszautasította az Öböl menti légitársaságok illegális állami támogatásáról szóló amerikai és európai panaszokat.
(Visited 1 times, 1 visits today)