A DISCOVERY COMMUNICATIONS ÉS A BRIT KORMÁNY KÖZÖSEN SEGÍTI AZ AFRIKAI LÁNYOK OKTATÁSÁT

A Discovery Channelt működtető Discovery Communications és az Egyesült Királyság Nemzetközi Fejlesztési Minisztériuma (DFID) együttműködik a szociálisan kirekesztett afrikai lányok lehetőségeinek és életminőségének javításában.

A Discovery Communications és a DFID egyaránt 12,3 millió font értékben támogatja ghánai, kenyai és nigériai lányok oktatását. A program kivitelezését a Discovery Learning Alliance nonprofit szervezet végzi. A minisztériumi támogatás az Egyesült Királyság Girls’ Education Challenge elnevezésű kezdeményezésének része, mely a világ legszegényebb vidékein élő közel egymillió lánynak segít abban, hogy a megfelelő képzéseknek köszönhetően változtathasson jelenlegi élethelyzetén. A DFID ezen kívül további húsz hasonló kisebb fejlesztési programot támogat Ázsiában és Nyugat-Afrikában.

A lánygyermekek nemzetközi világnapjának középpontjában idén a lányok oktatása áll. Világszerte 65 millió általános iskolás korú, vagy már a középiskolás korba lépett lány van, akik soha nem jártak iskolába. Az ebből adódó tájékozatlanság megnöveli körükben a kényszerházasság, a nem kívánt terhesség, az erőszak és a szexuális bántalmazások veszélyét. A fiatal lányok tanításának támogatása nem csak a műveltség növelését és oktatási célokat szolgál, hanem segít a szegénység felszámolásában és az életkörülmények javításában is. A tanultabbak körében ugyanis alacsonyabb a gyermekágyi halálozások és a betegségek aránya, emellett csökkennek a szegénység okozta egyéb problémák is.

 

Idézetek

Justine Greening, az Egyesült Királyság nemzetközi fejlesztési minisztere:

 „Helyes és okos döntés a lányok oktatását támogatni. Ezzel segítünk kibontakoztatni képességeiket, amivel jelentősen hozzájárulhatnak társadalmuk gyarapodásához. A tanult lányok később házasodnak, kevesebb és egészségesebb gyermeket nevelnek. Ráadásul a megélhetésen túli extra jövedelmük 90%-át családjukra és közösségükre fordítják. A Discovery Communications tudására és szakértelmére támaszkodva, egyéb partnerek bevonásával még több lánynak adhatjuk meg az esélyt arra, hogy a tanulásnak köszönhetően kezükbe vehessék saját életüket.”

David Zaslav, a Discovery Communications elnök-vezérigazgatója:

 „Büszkék vagyunk, hogy az Egyesült Királyság Nemzetközi Fejlesztési Minisztériumával együttműködve segíthetjük a Ghánában, Kenyában és Nigériában élő fiatal lányokat. A világ elsőszámú nonfiction médiavállalata és ismeretterjesztő csatornája vagyunk, így az oktatás vállalatunk egyik fontos küldetése. Globális vállalatként a média segítségével jobbá tudjuk tenni az emberek életét és elősegíthetük a közösségek fejlődését.”

Hogy minél többen részesüljenek minőségi oktatásban, a Discovery Communications több mint 1,2 millió szociálisan kirekesztett lányhoz juttatja el programját Ghánában, Kenyában és Nigériában – mely rajtuk keresztül a fiatal fiúk, más családtagok és a teljes közösség életére hatással lehet.

A program elemei:

$1·         1000 oktatási központ létrehozása iskolákban, fenntartható technológiával és videóanyagokkal.

$1·         Több mint 8000 tanár képzése, mely során megtanulják, hogyan használják a médiát az oktatás színvonalának emelésére, és ezt hogyan lehet a teljes közösségre kiterjedően alkalmazni.

$1·         Az érintettekkel és a szakértőkkel együttműködve olyan országos tévés beszélgetőműsorok indítása, amelyekben témaként megjelenhet a nemek egyenlőségének ügye.

$1·         A helyi közösségek támogatása saját akcióterv kidolgozásában és megvalósításában, amellyel kezelni tudják a kirekesztést. Önszerveződő lányklubok létrejöttének támogatása, melyek segítenek arra ösztönözni a fiatal lányokat, hogy tanuljanak és járjanak iskolába.

Háttérinformációk

1. Az Egyesült Királyság Nők és lányok stratégiájának (Woman and Girls Strategy) egyik alappillére a lányok oktatása. A miniszterelnök-helyettes 2011 szeptemberében jelentette be a 355 millió font keretösszegű Girls’ Education Challenge kezdeményezést – amely a valaha kihirdetett legnagyobb támogatási alap ebben a témában –, hogy a civil és jótékonysági szervezetek, illetve a magánszektor hatékonyabban támogathassa a lányok minőségi oktatását.

2. A Girls’ Education Challenge az oktatáson keresztül közel egymillió lány életén javít a világ legszegényebb térségeibe tartozó 22 fókuszországban. A kezdeményezés a magánszektor bevonásával további forrásokat teremt a lányok oktatására és a megszerzett tapasztalatokon keresztül a jövőbeli támogatási programok hatékonyabbá tételére.

3. A Discovery Communications a lányok elnyomását felszámoló és oktatásukat támogató projektjével az innovatív, hatékony és mérhető úttörő programoknak meghirdetett Strategic Partnerships Window keretén belül nyert el állami forrásokat. Ezek a DFID és a magánszektor között létrejövő első együttműködések, amelyek közösen keresnek megoldást a kirekesztett lányok tanulási lehetőségeinek támogatására.

A Discovery Communications

A Discovery Communications (NASDAQ: DISCA, DISCB, DISCK) a világ legnagyobb nonfiction médiavállalata, mely 180 országban több mint 1,5 milliárd kumulatív előfizetővel van jelen.  A Discovery világszinten több mint 100 csatornája segítségével nézői felfedezhetik az őket körülvevő világot és kielégíthetik kíváncsiságukat. A Discovery vezető csatornái a Discovery Channel, az Animal Planet, a Discovery Science és a Discovery HD. Emellett jelentős fogyasztási cikkeket, oktatással kapcsolatos termékeket és szolgáltatásokat, valamint a digitális média szolgáltatások változatos portfólióját (HowStuffWorks.com) kínálja. A 14 Discovery-márka Európa, a Közel-Kelet és Afrika 118 országában 244 millió kumulatív előfizetőt ér el 27 különböző nyelven. További információkért, kérem, látogasson el a www.discoverycommunications.com honlapra.

A DISCOVERY NETWORKS CEEMEA

A világszerte 210 piacon jelenlévő, másfél milliárd kumulatív előfizetővel rendelkező Discovery Communications (NASDAQ: DISCA, DISCB, DISCK) a világ elsőszámú non-fiction médiavállalata. A csoport több mint 130 hálózata, amelynek vezető csatornái közé tartozik a Discovery Channel, a TLC, az Animal Planet, a Discovery Science és a Discovery HD Showcase, valamint a csoport számos fogyasztói és edukációs terméke és szolgáltatása, és változatos digitális termékportfóliója – többek között a HowStuffWorks.com oldal – hozzájárul, hogy a tévénézők fedezhessék az őket körülvevő világot és kielégíthessék kíváncsiságukat. A Discovery Networks CEEMEA tíz csatornája 141 millió kumulatív előfizetőt ér el 17 különböző nyelven három kontinens 105 országában. További információ: www.discoverycommunications.com

További információ:

Monika Perek, Corporate Communications Manager CEN, Discovery Networks CEEMEA

+48 728 813 424

Monika_Perek@discovery.com

Kiss Anikó, tanácsadó, LWp Kommunikáció

06 1 279-3901

aniko.kiss@lwpk.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez