A reptéren rekedt utasok nehezen viselték az akciót, sokan összekaptak a földi személyzettel és a biztonsági szolgálat embereivel. Hesham Zaazoua idegenforgalmi miniszter személyesen is megjelent a reptéren, hogy csillapítsa a kedélyeket. Hivatalosan 20 nemzetközi járatot kellett törölnie az Egypt Air-nek, más hírek szerint ennél több gép maradt a földön. A belföldi járatokat nem érintette a sztrájk.
Az Air Egypt dolgozói azzal vádolják a légitársaságot, hogy takarékossági okokból a szükségesnél kevesebb embert alkalmaz. A légiutaskísérők jobb munkakörülményeket és fizetésemelést követelnek munkaadójuktól. Követeléseiket azonban nem teljesítették, ezért léptek sztrájkba. Mohamed Morszi elnök egyik személyi tanácsadója találkozott a sztrájkolókkal. Ezt követően Abdel-Aziz Fadel, az Egypt Air képviselője azt ígérte, a cég növelni fogja a férfi utaskísérők számát, hogy tehermentesítse a nőket.
Szakértők becslései szerint a légitársaság a sztrájk miatt 20-30 millió dollárt veszített. A „forradalom” óta nehéz időket él át az Egypt Air. A külföldi utasokból és turistákból is kevés van. 2011 októberében a légiirányítók szüntették be a munkát Kairóban.