A kalózok még januárban rabolták el a görög tulajdonú MV Eagle hajót és annak 25 tagú legénységét. A teherhajó Indiából tartott Jordánia felé. A kalózok állítása szerint a tulajdonosok kifizették a 6 millió dolláros váltságdíjat. Az, hogy a tulajdonosok fizetnek, nem ritka, az viszont már kevésbé megszokott, hogy a váltságdíj összege nyilvánosságra kerül. A felek ugyanis általában bizalmasan kezelik a „visszavásárlás” ügyét.
A kalózok több millió dollárt keresnek azon, hogy kereskedelmi hajókat térítenek el, és magas váltságdíj fejében szabadon engedik őket. A piszkos pénzek befektetésére pedig komoly „háttérgazdaság” épült ki a térségben. A nemzetközi közösség hiába küldött hadihajókat a tengeri útvonalak védelmére, a kalózok egyre nagyobb területen fenyegetik a kereskedelmi hajókat. A jogi háttér is bizonytalan, nincs elég bíróság, ráadásul a tengeri rablókat nehéz tetten érni. A nyílt vízen könnyű eltüntetni a bizonyítékokat.