Pontosabban: van némi politikai előélete, hiszen pár hónapig tagja volt a most leköszönő kormánynak. Mehdi Jomaa az ipari tárcát irányította és ebben a minőségében szigorúan ragaszkodott megbízatásához. Távol maradt a politikai praktikáktól és gazdasági ügyeket intézett. Mert ezen a téren jók a referenciái. Jomaa 1988-ban a tunéziai műszaki egyetemen végzett és repülőgép mérnöki szakképesítést szerzett. A magánszektorban helyezkedett el, a Total francia cégbirodalom egyik repülőgépgyártásban is érdekelt vállalatánál, a Hutchinsonnál csinált szép karriert. Az utóbbi hónapokban miniszterként elsősorban azon dolgozott, hogy Tunéziába csábítsa újra az európai befektetőket, akiket a politikai bizonytalanság elbátortalanított. Valójában6 egyetlen politikai döntésben vállalt, nem túl népszerű szerepet: támogatta az üzemanyagárak fájdalmas, de elkerülhetetlen emelését. A tunéziai pártok a múlt hét végén, hosszú tárgyalások után afféle „jobb híján” alapon jelölték őt kormányfővé. Nem vállalta ugyanis a megbízatást a 92 éves Mustapha Filali, akit mindegyik párt szívesen látott volna ezen a poszton. Az 51 éves, öt gyermekes családapa Mehdi Jomaa politikai szempontból semleges, ez előnyére válhat, és talán sikerül minél több független, kompetens személyiséget bevonnia a kormányzásba. Ugyanakkor, mutatnak rá a szkeptikusok, nincs semmilyen tapasztalata a belbiztonság terén. Márpedig az új tunéziai kormány egyik fő feladta az lesz, hogy megbirkózzon a szélsőséges, iszlamista fegyveres szervezetek mind fenyegetőbb kihívásával.