A Hyundai Motor Company, Dél-Korea legnagyobb autógyártója, afrikai exporttevékenysége hatalmas mérföldkőhöz érekezett.
Miután az ulsani kikötőben behajóztak egy Egyiptomba szánt Elantra-szállítmányt, a Hyundai összesített afrikai exportja elérte az egymilliós darabszámot. A Hyundai 33 év alatt érte el ezt a tekintélyes mennyiséget, miután 1976-ban Libériába szállított 26 darab Pony modellt, a márka első saját fejlesztésű gyártmányát.
A Hyundai 29 év elteltével, 2005-ben érte el a félmilliós határt. A második félmillióhoz azonban már csupán négy évre volt szüksége a márkának, ami pontosan mutatja a Hyundai gyors afrikai térnyerését.
A régió legfontosabb importáló országai, amelyek hozzájárultak ehhez a rekord-eredményhez, többek között Egyiptom, Dél-Afrika, Algéria, Marokkó és Nigéria. Kiemelt figyelmet érdemel Egyiptom, ahol a Hyundai 53.153 darab gépkocsit értékesített, és ezzel az ország első számú márkájává (36,4% piaci részesedés) vált.
Eközben a Hyundai, hogy térségi piaci potenciálját fokozza, 2008 novemberében, Kairóban megnyitotta afrikai regionális irodáját.
Ezen kívül a Hyundai a FIFA hivatalos partnereként június elején adta át azt a járműflottát, amellyel a június 14-én megnyitott, dél-afrikai FIFA Konföderációs Kupa szervező bizottságának munkáját segítette.
Azzal, hogy a 2009-es dél-afrikai FIFA Konföderációs Kupa hivatalos gépkocsijait biztosítja, a Hyundai termékeinek kiváló teljesítményét és minőségét kívánja tudatosítani a közönségben, miközben a márkát óriásplakátokon, illetve a kupában résztvevő stadionok nagyméretű elektronikus kijelzőin is népszerűsíti.
Forrás: AHU – A-O D