A világ legnagyobb kihívását jelentő terepén építenének vasutat. Etiópiában jelenleg csak egy használható vasút található, amely Addisz-Abeba fővárost köti össze az Etiópiától északkeleti irányban lévő államocskával, Dzsibutival. Csupán az a gond, hogy ez az egy vonal is nagyon rossz állapotban van, ráadásul csak az egyik fele működik.
Fontos tudni, hogy a jelenlegi vasutat még a francia Menelik császár építtette a huszadik század elején, a régi birodalmi vasút azóta szinte használhatatlanná vált. Ezt kiküszöbölendő, az Európai Unió által finanszírozott vasút-felújítási projekt már folyamatban van, emellett további 5000 kilométer pályát építenének, főleg logisztikai, kereskedelmi célból.
A mérnökök a töltések, hidak megerősítésén dolgoznak, s a meglévő síneket, talapzatot is lecserélik, felújítják. Ha ezzel megvannak, az etióp kormány szándékához hűen egy még ambiciózusabb terv kivitelezésébe kezd bele: a vadonatúj vasúti rendszer kiépítésébe. Ez alkalommal már sztenderdizált, szabványos nyomtávú, teljesen villamosított szisztémában gondolkodnak, melynek kivitelezésében Etiópia óriási vízenergia-potenciálja kellő erőforrással szolgálhat.
Elsősorban áruszállításra használnák a felújított, illetve elkészült vasútrendszert, bár a közlekedés ezen alternatívája a szegények, turisták és a segélyszervezetek dolgozói között egyaránt népszerű. Etiópia eltökélt célja, hogy az infrastruktúra fejlesztése makroszinten is hatással legyen az országra. Egyesek szerint az afrikai állam gyengeségének egyik fő okát képezi, hogy nincsenek megfelelően csatlakoztatva a külvilághoz.
Nos, ezen a problémán hivatott segíteni az új vasúti rendszer, mely megépítéséhez az etióp kormány jelenleg is partnereket keres.
Forrás: BBC