Játékos Közel-Kelet

 Az Öböl menti országokban és Észak-Afrikában nő a leggyorsabban a videó játék piac és a netes kereskedelem.

 Mindez abból a tanulmányból derül ki, amelyet most tettek közzé Abu Dhabiban az ott zajló nemzetközi média konferencián. A vizsgálatot az Egyesült Arab Emirátusok médiafelügyeleti hivatala és a „Strategy &” (korábban: Booz & Company) nevű üzleti tanácsadó cég végezte. A videó játékok eladása a Közel-Keleten nő a legnagyobb sebességgel, gyorsabban, mint Kínában vagy Dél-Koreában.

A jelenlegi 1,6 milliárd dolláros piac 2022-re 4,4 milliárdos lesz. „Ez az ütem a mobil forradalomnak és a célzott, főleg az ifjúságnak célzott tartalmaknak köszönhető. De a célzáson belül az is fontos, hogyan olyan játékokat dobnak itt piacra, amelyek a közel-keleti kultúrkörre vannak kitalálva” – mondja a „Strategy&” egyik szakértője. Ebben a régióban viharosan nő az e-commerce, vagyis a neten bonyolódó kereskedelem is, amelynek értéke jelenleg évi 2,3 milliárd dollár. A prognózis szerint 2019-ig évente 13 százalékkal bővül a piac. A régió gyors előretörését elsősorban az Egyesült Arab Emirátusoknak és Szaúd-Arábiának köszönheti, hiszen e két országban összpontosul a videó játék piac 40 százaléka és ugyanekkora a netes vásárlások aránya a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül.  (Fotó:AFP)  

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez