Ugyanarról a gázolajról van szó, mégis 30 forint az árkülönbözet az országon belül a különböző kutaknál. A szakember azt javasolja: ne autópályán tankoljon a spórolni akaró úrvezető. A sztrádákon ugyanis drágább az üzemanyag.
Megbuherált számláló, melléfolyatott benzin, trükköző pénztáros, változó térfogatú tank. A benzinkutak megítélése meglehetősen rossznak mondható az autósok körében évek óta. Sok sofőr szerint a töltőállomások valódi lehúzóhelyként működnek. Egy felmérés szerint az autósok háromnegyede éppen ezért nem is hagyja, hogy a kezelő töltse tele kocsiját. De mit tehet a vevő, ha a 32 literes tankba 42 liter benzint szuszakol be a kutas, esetleg ha a rossz minőségű benzin egy hideg éjszakán belefagy a tankba? És vajon a teljesen automata kutaké a jövő, ahol nincs kezelő, csak egy bankautomata?
Rácz Tamás, egy autós honlap főszerkesztője, Kathi Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője és Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára műsorunkban azt tanácsolta: érdemes fölöttébb gyanakvónak lenni a benzinkutaknál, még akkor is, ha sok töltőállomásnál korrekt a kiszolgálás. Kevesebb benzint adnak, vizezik az üzemanyagot, rosszul adnak vissza, prémiumbenzint tukmálnak a vevőkre. Ezek a leggyakoribb panaszok.
Németországban ebből a szempontból más a helyzet, az autósok nem gyanakodnak. Amikor egy kutas benzinnel töltötte fel a gázolajos kocsit, a javítás teljes költségét állta a benzinkút. Olaszország déli felén más a helyzet: szerencse, ha a kutas jó benzint tölt a kocsiba, és jól ad vissza.
Hazánkban vegyesek az állapotok. "Hatezer forinttal kevesebbet akartak visszaadni, a kasszában ragadt ötezres után még az ezrest is külön kellett kérni" – jelezte egy hallgató. "Pénzérmével karcolta meg a kocsi oldalát a kutas, mert nem kapott borravalót – panaszolta egy másik telefonálónk."
A balkáni, sőt afrikai kalandok elkerüléséért résen kell lennünk. Ne engedjük a kocsihoz nyúlni a kutast, ha becsapnak, írjunk a panaszkönyvbe, ne halasszuk másnapra a panasz rendezését – javasolta a szakember, megismételve, hogy nem minden bezinkútnál kell a legrosszabbra számítani.
Forrás: www.mr1-kossuth.hu