A francia Poma a közlekedés egyik különleges ágazatában vezeti a világpiacot. Ez a francia cég a legnagyobb drótkötélpálya és függővasút gyártó cég. Éves forgalma 230 millió euró. Algéria 2009-ben döntött úgy, hogy kialakítja a drótkötélpályás hálózatot. Vannak az országnak olyan hegyvidékei, ahol ez a megoldás az ideális. Az algériai kormány összesen 450 millió eurót szán a fejlesztésre. Néhány pálya már működik, de az igazi fellendülés csak most várható.
A francia Poma már négy pályát épített és ez év elején elnyert egy újabb pályázatot. Most azt jelentették be, hogy a Poma két másik algériai céggel közösen vegyes vállalatot hoz létre. Vagyis a jövőben már algériai üzemekben készülnek a vonalakhoz szüksége berendezések és a közös vállat végzi majd a pályaépítést. Az algériai kormány hamarosan újabb pályázatot ír ki, ezúttal kizárólag a függő kabinok gyártására. Tíz napja kezdődött meg a termelés a Renault első algériai autógyárában és a korábban az Alstom hozott létre egy városi villamosokat gyártó üzemet. A jelenlegi szabályok szerint a vegyes vállalatokban kötelező az algériai cégek 51 százalékos tulajdonrészesedése. De épp most kezdődött el a kidolgozása az új beruházási kódexnek, amely már lehetővé teszi majd a külföldiek többségi tulajdonát. Az Alstom és a Renault csak 49 százalékban tulajdonos, de lehet, hogy a Poma már nagyobb tulajdonrészt birtokolhat a leendő vegyes vállalatban.