A Jumeirah Group építette 2007-ben Dubaiban a Burj-Al-Arab nevet viselő luxushotelt. Ez a világ legmagasabb szállodája, a legfelső emelet 321 méter magasságban van. A Burj-Al-Arab magát „hétcsillagos” szállodának deklarálta és így reklámozza magát. A cég most ezt a hétcsillagos luxust exportálja Kínába. Sanghajban 2011 óta már üzemeltet egy szállodát. De a Burj-Al-Arabra leginkább emlékeztető két toronyból álló építmény Nanjingban készül el, a munkálatok 2016-ban kezdődnek. A Jumeirah Hainan szigetén 2018-ban, Wuhanban pedig 2020-ban ad át egy új luxushotelt. Az ügyletek pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra. Jelenleg a világ leggyorsabban növekvő szállodapiaca Kína. És ezen belül is rohamosan nő a kereslet a magas színvonalú, sőt luxuskategóriájú hotelek iránt.
A Global Business Travel Association előrejelzése szerint Kína meg fogja előzni az Egyesült Államokat a biznisz turizmusban, vagyis két év múlva már Kína fogadja a legtöbb üzleti célból utazó embert. A Jumeirah hosszabb távú terveiben további öt kínai szálloda szerepel. De a dubai szállodáknak turistavonzó hatásuk is van. Ha a tehetős kínai saját hazájában elégedett a dubai hotellal, kedve támad ellátogatni az Egyesült Arab Emírségekbe. Dubai és Abu Dhabi egyre több kínai turistát fogad. A tehetős Kínaiak harmadik legkedveltebb úti célja a világon Ausztrália és Franciaország után Dubai. Csak az idei első fél évben 26 százalékkal nőt a Dubaiba látogató kínaiak száma. Tehát a Jumeirah Group kínai hotelépítésének valójában nemcsak a helyszínen, hanem otthon is van hozadéka. Fotó:Getty Images