Az egyik legnagyobb francia kommunikációs cég afrikai részlege (Hopscotch System Africa) felmérte a kontinens francia nyelvű országait: mennyire használják a vállalatok a világhálót és azon belül is a közösségi oldalakat. Összesen ötven nagy céget vizsgáltak és öt kategóriában állítottak fel rangsort. Háromban marokkói cég lett az első. Összességében elmondható, hogy az észak-afrikai „francophone” országok „teljesítenek jól”, a szubszaharai övezet francia nyelvű államai közül egyedült Szenegál produkciója említésre méltó. A francia szakértők szerint összességében van jócskán javítani való mindenütt, így még Marokkóban is. Mert a vizsgált cégeknek csupán 16 százaléka rendelkezik Google referenciával és a vállalatok egyharmada nincs jelen sem a Twitteren, sem a Facebookon. Továbbá: a jelenlévők egynegyede szinte semmilyen érdeklődést nem vált ki. Leginkább a légitársaságok és a telefonos mobil szolgáltató vállalatok élnek a világháló nyújtotta lehetőségekkel, ezekben az ágazatokban a portálok megjelenítése eléri a nemzetközi színvonalat, alapos és jól áttekinthető információkat adnak. A Marokkói Királyi Légitársaság két kategóriában is az első helyre került a francia kommunikációs cég által felállított rangsorban.
Marokkó digitális tarolása
A francia nyelvű afrikai országok közül a marokkói cégek élnek leginkább az internet nyújtotta lehetőségekkel.
(Visited 1 times, 1 visits today)