A Kairó-Fokváros autópálya

Egymás után teszi közzé nagyszabású infrastrukturális terveit az egyiptomi kormány. Az új Szuezi csatorna és új városok, utak, kikötők építése után most azt jelentette be, hogy jövőre megtörténik az egész Afrikát észak-déli irányban átszelő Kairó-Fokváros autópálya műszaki átadása. Először 1924-ben haladt végig az útvonalon egy expedíció, Crossley márkájú autókkal. Ez volt az első sikeres út a dél-afrikai városból az egyiptomi fővárosba.

Egyiptom közlekedési minisztere bejelentette, hogy a jövő év elején már tesztelni fogják a Kairó-Fokváros autópályát. Melynek építése a 80-as években kezdődött, az Afrikai Unió, az ENSZ afrikai gazdasági bizottsága és az Afrikai Fejlesztési Bank bábáskodásával. A transzafrikai sztráda 10,228 kilométer hosszú, és egy sor országon, így Botswanán, Zimbabwén, Zambián, Tanzánián, Kenyán, Etiópián és Szudánon áthaladva köti össze a kontinens déli végét az északival.

A miniszter arról is beszélt, hogy Egyiptom 11 millió dollárból új kikötőkkel és infrastrultúrával készül biztosítani, hogy a lehető legtöbbet tudja kihozni az új afrikai folyosóból. Újságíróknak azt mondta: abban bízik, hogy az afrikai országok az autópályán könnyebben juthatnak el az európai piacokra, természetesen az egyiptomi kikötőkön keresztül. És Egyiptom is fejlesztheti kereskedelmét Brazíliával, Oroszországgal, Indiával és Kínával a dél-afrikai kikötők igénybe vételével.

Az ötlet először még a Brit Birodalom idején vetődött fel, a 19. században, amikor megfeneklett a Fokváros-Kairó vasútvonal építése – emlékeztet az Egyptian Streets.

(Visited 8 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez