Még alacsony szintű a pénzügyi integráció – fogalmazta meg észrevételét a Bank of Tanzania kormányzója. A gazdaság teljesítményéhez így kis részesedéssel járultak hozzá a pénzügyi közvetítők. Az okok egyike, hogy a banki szempontból jó ügyfelek sem igénylik a finanszírozást. A jegybank erőfeszítéseket tesz azért, hogy csökkenjenek a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés akadályai, elindították az úgynevezett hitel referencia rendszert, továbbá ügynökön keresztül is nyújthatók már pénzügyi szolgáltatások. Ez utóbbi gyakorlat számára a modern információs és kommunikációs technológia garantálja a biztonságot. A pénzintézetek már 25 millió számlát tartanak nyilván, illetve a telefontársaságok szolgáltatásain keresztül ugyancsak folyamatosan bővül a lebonyolított pénzügyi szolgáltatások száma. Az utóbbi időben gyorsult fel érdemlegesen a lakossági “bankolás” a mobiltelefon-társaságok szolgáltatásai segítségével, már csak azért is, mert a hagyományos banki tevékenységek vidéken egyelőre nehezen működtethetők. Elégedettségre okot adó a tanzániai bankszektor fejlődése, fogalmazott a Bank of Tanzania kormányzója, Benno Ndulu professzor: a hitelintézetek mérlegfőösszege az előző év végén 16,84 százalékos növekedését mutatott.
A mobilosok húzzák a bankokat
A GDP-hez még nem eléggé járul hozzá a tanzániai bankrendszer, miközben mérlegfőösszegét, újszerű szolgáltatásait tekintve egyre jobban teljesít.
(Visited 1 times, 1 visits today)