Egyre csak dagad a légzsák botrány

Négy japán autógyártó újabb fél millió kocsit rendel vissza.

A Takata légzsákgyártó cég legnagyobb kliense a Honda, most ebben a menetben 440 ezer kocsit rendel a szervizekbe világszerte. Ezt teszi a Nissan, a Mitsubishi és a Mazda is, így e négy gyártó összesen 600 ezer kocsiban cseréltet légszákot. A Toyota már korábban tömeges visszarendelésről döntött. 2008-ban robbant fel és okozott balestet az első Takata légzsák. Azóta már húsz millió autót rendeltek vissza, csak a Honda 13 és fél milliót.

Az utóbbi időben újabb dimenziókba került az ügy, az USA-ban öt halálos balesetet okoztak a robbanó zsákok, amelyek olyan hatást keltettek, amilyet a srapnel gránátok szoktak. Az Egyesült Államokban már a törvényhozásban is volt meghallgatás (fotónkon) Takata-ügyben a közlekedésbiztonsági hatóság országos visszahívásra szólította fel a japán légzsákgyártó céget. De a Takata ezt elutasította. A japán cég csak az erősen párás éghajlatú régiókban tartja ugyanis indokoltnak a légzsákok megvizsgálását és esetleges cseréjét. A Takata másik, jogi kibúvója pedig az, hogy valójában az autógyártó cégeké a végső felelősség, a visszahívást nekik kell elrendelniük. Egyelőre erre az autógyártók hajlandók is, bár még nem tudják, hogy mindez mennyibe kerül majd. A Honda illetékese mindenesetre jelezte, ha már látszik, mekkora kárt okozott nekik a tömeges visszahívás, benyújtják kártérítési igényüket a robbanó zsákokat gyártó cégnek. (Fotó:AFP)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez