Laxmi Krishnan mumbai nyugdíjas egy Samsung Galaxy Core 2 okostelefonnal akarta meglepni feleségét születésnapja alkalmából. A készüléket az egyik legnagyobb indiai web áruháztól, a Snapdeal-től rendelte meg. A csomag meg is érkezett az ígért határidőn belül. De amikor Laxmi felbontotta, rettentő csalódás érte. A dobozban ugyanis egy jókora mosó szappan volt… A Snapdeal, azt mondta, ők biztos, hogy egy Samsungot csomagoltak be. De a kézbesítést már egy másik vállalkozás végzi, és nyilván annak egyik alkalmazottja lopta el a telefont. Laxmi a Facebookon osztotta meg dühét. Bejegyzését 30 ezren lájkolták és beindult a panasz áradat.
Nemcsak a Snapdeal, hanem a többi web áruház a piacvezető Flipkart vagy az Amazon vevői közül is sokakat átvertek. Vagy hosszú késés után érkezett csak meg az áru, és akkor is sérülten. Szóval az indiai online árusítás még gyerekbetegségekkel küzd. Pedig hatalmas lehetőségek vannak az ágazatban, amely már most hatmilliárd dollárnyi árut forgalmaz. Idén nyáron két dúsgazdag befektető Masayoshi Son és Yuri Milner négymilliárd dollárt tett az ágazatba. A nagy cégek között gyilkos árverseny folyik. Az októberi Diwali ünnepet megelőző napokban a Flipkart több napilapban is egész oldalas hirdetésben reklámozta akciós ajánlatait, némely termékre 90 százalékos árengedményt ígérve. De mindez hatalmas forgalmat jelentett az Akosh.com honlapnak is, amely a fogyasztói panaszok kezelését ígéri – végül is ez is egy üzlet. Az online értékesítés gondjait így összegezte az ágazat egyik szakértője: „Ha száz fős partira készülsz, de száztízen jönnek, nincs gond, hiszen mindig egy kicsit túltervezzük az étel és az ital mennyiségét. De ha 300-an jönnek, akkor már felsülünk”. Így jártak a web áruházak is. Nincs meg a szükséges szállítási és raktárkapacitás. Egy chennai vásárló is megírta viszontagságait. Ő egy tv-t rendelt, amely csak nem akart megérkezni. Többszöri telefonálgatás után kiderítette, hogy a készülék már a város határában lévő raktárban van. Ezért odaautózott, hogy személyesen vegye át és egyben hivatalos panaszt is akart tenni. De amikor látta a túlzsúfolt raktárt, a holt fáradt, napok óta túlórázó, és egyébként nem épp bőkezűen fizetett személyzetet, nem tett panaszt, nem kért kártérítést, szó nélkül fuvarozta haza a televízióját. (Fotó:AFP)