“Törökország a stabilitás útján jár. A növekedés folytatódik, versenyképességük emelkedik, s igazi megkerülhetetlen tényezővé váltunk a Közel-Keletet. Ezt mind egy embernek köszönhetjük: Erdogan miniszterelnöknek.” – jelentette ki Lütfi Elvan közlekedési miniszter egy sajtótájékoztatón, majd így folytatta: “Ha róla nevezik el a repülőteret, megérdemli, mivel bármit teszünk is, nem elegendő, hogy megköszönjük az utóbbi években tett erőfeszítéseit”
A miniszter itt az új isztambuli légikikötőre gondolt, amelynek építése jelenleg is zajlik. Ám ha elkészül, akkor világ egyik legnagyobb repülőtere lesz. Ez a projekt a megvalósítása már régóta az AKP – pontosabban Erdogan – álma, sőt az ellenzéki soraiban sokan azért bírálják, mert ez a beruházás olyan jelentőségű a miniszterelnök számára, mint ” a fáraóknak voltak a piramisok.”
A 30 milliárd dolláros harmadik isztambuli repülőteret a tervek szerint 2018-ban helyezik üzembe, és várhatóan évi 150 millió utast fogad majd. Így a 2012 októberében Dubajban megnyitott al-Maktúm repülőtér mellett a világ egyik legnagyobb légikikötője lesz. A bővítésre azért van szükség, mert Isztambul egyszerűen kinőtte a jelenlegi bázisrepülőterét, az Atatürköt, mely így is hatalmas forgalmat bonyolít le, hiszen a legnagyobb török város Európa egyik kapuja a Kelet felől érkezők, illetve az arra utazók számára. Emellett jelentős forgalom hárul a második, Sabiha Gökcen repülőtérre is, ahol nagyrészt a charterjáratok és a fapados légitársaságok gépei landolnak.
Ugyanakkor már most jelentős késéseket lehet elkönyvelni a projektben: Egy török bíróság környezetvédelmi okokra hivatkozva leállította a legújabb isztambuli légikikötő építését. Környezetvédők ugyanis tiltakoztak a projekt ellen, s az helyi igazságszolgáltatáshoz fordultak a panaszukkal. A bíróság elfogadta a zöldek környezetvédők beadványát és megtiltotta az eredeti tervek szerinti építési engedély kiadását. Továbbá problémák adódtak a repülőtér üzemeltetőivel is. Először a frankfurti Fraport egy török konzorciummal közösen 22,1 milliárd eurót ajánlott fel 25 évre Isztambulnak a légikikötő üzemeltetésére, de később jogi viták miatt elakadtak a tárgyalások.