Az óvatos kínai szupergazdag nem vesz repülőt

Visszaesett a kínai kisgép piac, ez is a korrupció elleni kampány következménye.

A novemberben, Zhuhaiban tartott repülőgép bemutatón, ez Kína legjelentősebb légiközlekedési vására is, ott voltak a világ legjelentősebb kisgép gyártói is. Tehát az amerikai Gulfstream, a kanadai Bombardier, a brazil Embraer és az európai Airbus képviselői is. De nem voltak rózsás hangulatban. Ebben a piaci kategóriában ugyanis jelenleg Kínában pangás tapasztalható. 2003-ban jelentek meg Kínában az első kisméretű gépek. Ezek egy részét dinamikus cégek vásárolták meg, de a legtöbbet a szuper gazdag kínaiak. Részben hobbiból, részben gazdagságuk demonstrálására. 2013-ban már 248 darab kisgép volt forgalomban és az utolsó nagy ugrást is ekkor regisztrálták, 2012-höz képest 28 százalékkal nőtt eladások száma. De tavaly zuhanásszerűen csökkent a kereslet.

A szakértők szerint ugyanarról van szó, mint a méregdrága luxus órák, ékszerek és italok esetében. A korrupció ellen indított kampány nagyon óvatossá tette a gazdagokat. Ezek a presztízs vásárlások ugyanis felkelthetik a hatóságok figyelmét. Egy vadonatúj kisgép ára egyébként 20 és 80 millió dollár között lehet a típus függvényében. Most a zhuhai repülőgépvásáron például a kanadai Bombardier képviselője azt bizonygatta, hogy a kisméretű repülő nem a gazdagság, hanem egy cég hatékonyságának a jelképe. Egyben remélte, hogy most az ínséges időkben a cégek vásárlásai indíthatják be a piacot. Persze hosszú távon senki nem aggódik, mert előbb-utóbb minden kampány kifullad. És egy felmérés szerint, a kínai szuper gazdagok – tehát a 16 millió dollárnál nagyobb vagyonnal rendelkezők – fele szeretne saját kisgépet venni. (Fotó:AFP)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez