A hagyományok szerint mindig november harmadik csütörtökén dobják piacra Franciaországban a friss Beaujolais-t. De az időeltolódás miatt Japánban hét órával előbb kóstolhatták meg a 2014-es évjáratot. A távol-keleti szigetországban már 24 éve tombol a „Beaujolais-láz”. Elsőször 1990-ben szállítottak Japánba Beaujolais-t, akkor egy millió palackot, a Japan Airlines négy Boeing 747-est bérelt a különleges szállítmánynak. 2004-ben már 12 millió üveg érkezett a harmadik novemberi csütörtökre. Azóta némileg csökkent a mennyiség, tavaly például nyolc millió palack érkezett, ami azért nem jelentéktelen, mert például az USA-ban csak 1,8 millió fogyott.
A szakértők szerint a japánok lassan rájöttek, hogy bár a Beaujolais körül hatalmas a médiacirkusz és a reklámkampány, valójában csak egy tisztes asztali bornak tekinthető. Ráadásul a minősége évről évre változik, az idei évjáratról mérsékelt lelkesedéssel nyilatkoztak a francia borszakértők. De az új Beaujolais felbontása minden harmadik novemberi csütörtökön óriási buli Japánban is. A Fuji lábánál lévő Hakone egyik szállodájában például Beaujolais-val töltötték fel az úszómedencét. Legalábbis ez volt a turista csalogató reklámban. De persze a medencébe nem bort töltöttek, hanem egy kellemes illatú, vörös, bársonyos folyadékot, amely jót tesz a bőrnek, de kortyolgatni nem érdemes belőle. (Fotó:AFP)