A Samsung stratégiai fordulatát sok megfigyelő várta. Ezért Robert Yi, a cég New York-i képviselője nem okozott meglepetést, amikor bejelentette: átalakul a Samsung okostelefonok termékstruktúrája. A jövőben kevesebb modellt gyártanak, növelik az olcsóbb típusok részarányát és így elsősorban a feltörekvő országokban remélik növelni forgalmukat. A Samsung operatív profitja a harmadik negyedévben 50 százalékkal csökkent. Részben az Apple új modelljei miatt, de még inkább azért, mert az alacsonyabb kategóriákban iszonyatosan nyomul a három kínai gyártó, a Huawei, a Lenovo és a Xiaomi. Az eladott okos telefonok számát illetően a Samsung még mindig világelső. De piaci részesedése 35 százalékról 23 százalékra esett vissza.
Tavaly a Samsung összes bevételeinek 76 százaléka származott az okostelefonok eladásából, most ez az arány 43 százalékra csökkent. Itt volt tehát az ideje a termékszerkezet átalakításának, amely kiegészül az ésszerűbb marketing stratégiával és a cég a gyártási költségek csökkentését is előirányozta. (Fotó:AFP)