A mágnesvasutakat alapos tesztelésnek vetik alá, mielőtt Uenohara és Fuefuki között közlekednek majd. Nemrégiben civilek is részt vehettek a tesztelésen, ahol kipróbálhatták az új vasútcsodát, mely akár 500 kilométer per órás sebességgel is képes haladni.
A 27 mérföldes szakaszon 100 utas utazott a vonaton, mely gyakorlatilag a sínek felett lebeg a mágneses rendszer segítségével. Ennek eredményeképpen nem jön létre súrlódás, tehát a vonatok hatalmas sebesség elérésére képesek. A videón is látható felvételek bemutatják, hogy az utasok menet közben is figyelhetik a sebességet, miközben a repülőgépeken megszokott méretű ablakokon kémlelhették a tájat.
A Központi Vasúti Társaság nyolc napon keresztül teszteli a vonatokat Jamanasi prefektúrában- számolt be a BBC.
Ezek a mágnesvasutak nagyobb sebességre képesek, mint a Japánban már jól ismert Sinkanszen nevű távolsági gyorsvonatok. Az eddig ismert vonatok 320 kilométer per órás sebességgel haladtak. Az új szupergyors-vonatok 16 kocsiból állnak, melyeken összesen akár ezer utas is tud utazni, az átlagos útidő pedig több mint felére, azaz 90-ről 40 percre csökken.
Japán nagy sebességű vasútjai 1964-ben váltak híressé, amikor leleplezték az első Sinkanszent. Ma a világ legforgalmasabb szakasza a Tókaidó Sinkanszen, évente 151 millió utassal.
Nagy-Britannia HS1 nevű vasútvonala, mely alagúton köti össze Londont és Kent városát, 320 km/h-s, a tervezett HS2 pedig 360 km/h-s sebesség elérésére képes. A japánok tehát ismét lekörözték a Nyugatot. Nem először, és biztosra vehetjük, hogy nem is utoljára.
{youtube}e7UIJp0FKZQ{/youtube}