14 milliárd ausztrál dollár volt a cég éves üzleti forgalma. Ez 12,3 milliárd amerikai dollár. A veszteség 2,8 milliárd ausztrál dollár. Megoldásként több utas lesz a másodosztályon (economy class), és ötezer embert elbocsátanak. A konkurencia nagy, különösen a Singapore Airlines és a Virgin Airlines jelent komoly veszélyt az ausztrál légitársaságra.
A kis változások nagy pénzt hoznak, ez a főnök üzleti filozófiája, aki kijelentette: “évente 40 ezer dollárt spórolok meg azon, ha egy szem olíva bogyóval kevesebbet kap minden utas.” Egy indiai légitársaság főnöke pedig bejelentette, hogy a jövőben csak nőket alkalmaz utaskísérőnek, mert a szebbik nem tagjai átlagosan húsz kilóval könnyebbek, mint a férfiak. A repülőgép terhelése ily módon csökken, és kevesebb üzemanyag kell.
Zavarja-e az utasokat a sok apró változás? A felmérések szerint nem, többnyire észre sem veszik. Egy dolog lehet, hogy mégis feltűnik majd: a jövőben minden utas iPad-et kap, hogy maga találjon magának szórakozást a végetnemérő ausztráliai utazás során. A korábbi televíziós rendszer ugyanis sok helyet foglalt el és nehéz is volt. Most már csak az van hátra, hogy minden utas megtanulja az iPad használatát a Qantas járatain, ha nem akarnak unatkozni a hosszú repülőút alatt.