Kínában jelenleg csak néhány ezerre tehető a pilótavizsgával rendelkező személyek száma. Többségük persze a nagy légitársaságoknál áll alkalmazásban. De a repülési szektor Kínában óriási ugrás előtt áll: a jövő évtől katonai engedély nélkül is repülhet bárki ezer méteres magasság alatt és 2020-ra 3 ezerre emelik a külön engedély nélküli repülés határát. Egyre többen jelentkeznek a pilótaiskolákba. De az állami repülési hatóság évente csak 100 jelöltet tud fogadni. Már működik vagy tucatnyi magán pilótaiskola is, de nagyon sokan vesznek részt külföldi képzésen, például Kanadában, Dél-Afrikában vagy Spanyolországban, ezen országok pilótaképző cégeinek bővítésébe már Kína is beszállt.
De vannak olyan oktatási vállalkozások, amelyek maguk mennek Kínába, például az ausztráliai Rotor-Lift Aviation. Naponta olvasni a hírekben, hogy milyen óriási rendeléseket adnak le a nagy kínai légitársaságok a Boeingnek vagy az Airbusnak. De a kisgépekre specializált gyártók is, például a Cessna, a Pilatus vagy a Puaggio is Kínában látják a jövőjüket. Most még csak üzletemberek jelentkeznek pilótatanfolyamra, vagy fogadnak fel már kiképzett pilótát. De hamarosan a repülés már hobbi is lesz Kínában. A polgári repülés valamennyi szektorát figyelembe véve 2035-ig 500 ezer civil pilótát kell képezni a kínai polgári repülési hatóság becslése szerint, és persze egyre több olyan szakképzett dolgozóra lesz szükség, akik a földi irányításban, a repüléshez kapcsolódó szolgáltatásokban fogalakoztatnak majd. (Fotó:Getty Images)