Az Amazon a világ egyik legnagyobb internetes áruháza, mely új kezdeményezésekkel igyekszik bővíteni piacát, illetve nyitni azok felé, akik valamilyen oknál fogva nem vásárolnak a neten. Bár nyugaton egyre népszerűbbek a webshopok, Japánban még mindig sokan ódzkodnak a rendeléstől, mások még telefont, vagy számítógépet sem használnak. Az Amazon azt szeretné, ha termékei mindenkihez eljutnának, így nemrégiben üzletet kötött Japán egyik legnagyobb kisbolt-láncával, ahol az interneten árult termékek szintén elérhetőek lesznek. Egy kicsit másképp, mint a hagyományos vásárlásnál.
A Lawson üzletlánc Japánban az úgynevezett Konbini üzletek közé tartozik (aminek természetesen semmi köze a kombinéhoz), melyek az ország legtöbb helyén megtalálható, hétköznapi termékeket árusító kisboltok. Ezek a kis üzletek azért is népszerűek Japánban, mert sokáig nyitva tartanak és szinten minden kapható, bár a választék szerényebb, mint a plázákban.
Az Amazon most a Lawson üzleteket célozta meg. Termékei ebben a hálózatban is megrendelhetők lesznek, sőt, az együttműködés az internetes vásárlás népszerűsítésében is segít.
Az Amazon szolgáltatása egyelőre199 Lawson-ban indul el, elsőként Sizuoka prefektúrában, 2015-re pedig szeretnék az egész országra kiterjeszteni a rendszert. “Ez óriási lépés az emberek számára, a cél az, hogy a vásárlás egyre kényelmesebbé váljon a hétköznapokban.”-mondta Jasper Cheung, az Amazon japán vezetője. Jasper hozzátette, hogy korábban már kötöttek megállapodásokat kisboltokkal, köztük a Lawsonnal is. A rendszer úgy működött, hogy az Amazonon vásárolt termékek az üzletekben vehetők át. Cheung szerint a most induló új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy azok emberek, akik nem használnak számítógépet, illetve okostelefont, tudjanak vásárolni az Amazonról.
Miből áll az új szolgáltatás?
Könnyű lenne azt mondani, hogy az Amazon termékek egy kijelölt sarokban megtalálhatók lesznek a boltban, a helyzet azonban nem ilyen egyszerű. A Lawson üzleteiben érintőképernyős terminálon (Loppi in-store) lehet elérni az Amazon rendszerét, amelyben a vevő kiválasztja a vásárolni kívánt terméket. A terminálokon minimum 10 millió termék lesz elérhető, melyek 4-5 napos határidőn belül megérkeznek az adott üzletbe, ahol átvehetők.
A Lawson csatlakozási pont nem nyújt teljes körű Amazon elérhetőséget, a cég ugyanis legalább 100 millió féle terméket forgalmaz. A nagyobb és nehezebben szállítható árucikkek, mint például a mosógép, vagy a felnőttek szórakoztatására használatos eszközök nincsenek a kínálatban.
Az már más kérdés, hogy a technikai vívmányoktól idegenkedő potenciális vásárlók hogyan fognak megbarátkozni a terminálok használatával, ha eddig még a telefont sem emelték föl.