Javul a minőség, de csökken a piaci részesedés

A kínai autók minősége egyre inkább közelít az import kocsikéhoz, mégis kevesebb hazai autót adtak el idén, mint tavaly.

A J.D. Power kaliforniai cég rendszeresen vizsgálja minőségi szempontból a világ nagy autópiacait. Most tették közzé a kínai felmérés eredményeit. Alapos közvélemény-kutatást végeztek az amerikai cég megbízottai. Végül a következő számok alapján vonták le a fő következtetéseket. 100 kínai gyártmányú kocsin összesen 131 technikai vagy karosszéria tervezési hibát találtak a tulajdonosok. Ugyanez a szám az import autót birtoklók esetében csak 95 volt. Vagyis a különbség az észlelt hibák között 36. De indokolt lenne azt mondani, hogy „CSAK” 36. Mert még soha nem ilyen kicsi a minőségi különbség a kínai és a nem kínai gyártmányú autók között. 2008-ban, amikor mennyiségi tekintetben Kína lett a világ első számú autópiaca, a hasonló vizsgálat még óriási minőségi fölényt jelzett a külföldi gyártók javára.

Akkor a kínai autókon észlelt hibák száma 145-tel múlta felül az import kocsik hibaszámát. Fura, de közben idén csökkent a hazai autógyártók piaci részesedése. Az idén eladott új autóknak csak a húsz százaléka volt kínai, szemben a tavalyi első három negyedév 25 százalékos mutatójával. A J.D. Power szakértői szerint ennek sok oka van. Az intézet úgy véli, hogy túl sok a hazai autógyártó Kínában és előbb-utóbb bekövetkezik az, ami az USA piacán is a huszadik század első felében. Jó néhány kínai autógyár bezár majd és csak a legjobbak, a leginkább versenyképesek maradnak talpon. (Fotó: Getty Images)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez