A Super Mario alkotója filmezni kezd?

Bár még mindig nagy szerelmese a videojátékoknak, kacérkodik a filmkészítés gondolatával is a Super Mario Bros alkotója, Sigeru Mijamoto. Filmproducerként kívánja alkotásainak listáját bővíteni.

 

 

 

 

 

Mijamoto bemutatta a legújabb projektjét, a “PIKMIN rövidfilmeket” a Tokiói Nemzetközi Filmfesztiválon a hétvégén. A 3D-s animációs rövidfilm szereplői természetesen Nintendo játékok karakterei, akik azonos nevet is viselnek.

Azt mondja, évekig keresett lehetőséget arra, hogy Nintendo karakterekkel készítsen filmet, hiszen a technológia már van azon a szinten. Persze nem áll szándékában teljesen elmozdulni a filmiparba.

“Nem nem fogok teljesen a filmiparba átmenni, de mivel a számítógépes grafika elég magas szintre jutott, kezdtem érezni, hogy ez az, amit még be lehetne vonni az életembe” – mondta egy interjúban.
“Hogy őszinte legyek, a filmkészítés régen teljesen más eszközökkel történt, most viszont azt érzem, hogy ma már sokban hasonlít ahhoz, amit mi csinálunk.”

A “Pikmin” a Nintendo egyik játék-sorozata, amely 2001-ben indult. Középpontjában az űrhajós kapitány, Olimar, és a sokszínű, növény-szerű lények (Pikmin) állnak, akik a játékban különböző elemeket gyűjtenek, na meg szörnyekkel harcolnak. Ez már a harmadik kiadás a Nintendo Wii U játékkonzolon. A “PIKMIN rövidfilmek” egy 23 perces alkotás, mely három játék történetét foglalja össze.

Mijamoto nem titkolt célja, hogy ezzel kívánja kitágítani mind a videojátékok, mind a Pikmin világát. Az persze továbbra is bizonytalan, hogy vannak e művészeti céljai?

“Nem nagyfilmet, most csak egy kisfilmet csináltam, hogy bemutassam a játékot és a felvételek minőségét. Ezért a hossz” -mondta. “Gondolkodtam, hogy hogyan mutassam be, és kapóra jött a filmfesztivál. Szerencsém volt.”

Mijamoto őszintén szólva nem tervezett nagy jövőt további filmeknek, de nyitva hagyta a dolog lehetőségét, mondván, technikailag gyakorlatilag bármit megtehet.

Mindezek ellenére továbbra is a videojátékok az igazi szerelmei, a vállalkozás 30 év alatt az üzleti kasszasikerek sorát hozta, olyan klasszikussá vált címeket, mint a “Donkey Kong”, “The Legend of Zelda” és a “Star Fox”.

“Még mindig minden nap szórakoztató” – mondta nagy mosollyal, megjegyezve, hogy most is rengeteg projekten dolgozik, amit a a következő években szeretnének kiadni.

„Egyre több interaktivitás jelenik meg a mindennapi életünkben. Ezt a vonalat akarom én is tovább vinni. Nem tudom, hogy fogok e még Mario-t készíteni, de 10, vagy 20 évig még biztosan aktív alkotó leszek.” A Nintendo a világ egyik legnagyobb videojátékgyártó cége.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez