Tavaly szinte katasztrofális eredményeket produkált Kínában a világ második legnagyobb töményital forgalmazója, a francia Pernod Ricard. A cég kínai eladásai 23 százalékkal csökkentek. Ennek nem az volt az oka, hogy a kínaiak antialkoholisták lettek. A 2012 végén hatalomra került új vezetés erőteljes korrupció ellenes kampányt indított. Korábban a gazdag üzletemberek méregdrága francia konyakot is gyakran ajándékoztak az állami vezetőknek, és a tiszteletükre rendezett banketteken, úgy folyt a Martel konyak, mint egy hazai falusi lakodalomban az olcsó kadarka. De ennek a dőzsölésnek vége van Kínában, vagy legalábbis sokkal visszafogottabbá váltak a legtehetősebb rétegek.
Az idei eredmények azonban már optimizmussal töltik el a Pernod Ricard vezérkarát: a harmadik negyedévben már csak 9 százalékos forgalomcsökkenést regisztráltak. De érdekesek a részletek: az eladott konyak mennyisége 11 százalékkal nőtt, viszont a konyakbevétel még mindig csökkenést, 4 százalékos visszaesést mutat. Ennek az az oka, hogy csökkent a kereslet az olyan luxusmárkák iránt, mint a Martel vagy a Henessy, viszont nőtt az olcsóbb konyakok, például a Noblige forgalma. A Pernod Ricard izgalommal várja a holdújévi több napos ünnepet, amely február 19-én kezdődik. Ilyenkor a kínaiak elengedik magukat, és az ünnepi italforgalom alakulása az egész év eredményeire is komoly hatással van. (Fotó:Getty Images)