Soha még ekkora rendelést nem kapott a négy ország kooperációja alapján működő európai repülőgépgyártó óriás. Rekordról van szó a rendelt gépek száma és az ügylet értéke tekintetében egyaránt. A-320-as és 321-es modellekről, vagyis alacsony fogyasztású, kb. 200 férőhelyes, közepes távolságon gazdaságosan üzemeltethető gépekről van szó. Ugyanebben a kategóriában nyomul az amerikai Boeing is, a 737-es gépcsaláddal, de jelenleg 60-40 százalék a piaci megoszlás az európai gyártó javára. Ez a rendelés az Airbus európai beszállítóinál és főleg az összeszerelést franciaországi üzemében 4000 embernek hét vére biztosít munkát, megélhetést. Nem ez az első rekord, amit az Airbus Ázsiában állít fel. 2013-ban a Lion Air indonéz fapados társaság 234 gépet rendelt 23 milliárd dollárért, nem sokkal korábban a malajziai bázisú Air Asia pedig 220 gépet 22 milliárd dollárért. Mindebből világosan látható, hogy mint oly sok más iparágé, a repülőgépgyártás jövője is nagyrészt „Ázsiában van”. Rohamosan nő a fizetőképes és utazni vágyó középosztály lélekszáma az egész kontinensen, de főleg a déli és délkeleti országokban. Az IndiGo hatalmas rendelése most az indiai lehetőségeket jelzi. És azt is, hogy a jól menedzselt, piaci alapon működő társaságoknak van jövőjük. Közismert, hogy a költségekre sokáig nem figyelő indiai állami társaság, az Air India évek óta válságban van és csak az állami juttatások tudják életben tartani.
Indiai rendelés az Airbus új rekordja
Az IndiGo indiai fapados társaság 250 európai légibuszt rendelt 25 milliárd dollárért.
(Visited 1 times, 1 visits today)