50 új gép – 5 milliárd dollárért

Az indonéz állami légitársaság, a Garuda gigarendelést adott a Boeingnak.

A Garuda vezérigazgatója bejelentette: 50 új gépet rendelnek a Boeingtól. 46 darab 737 MAX 8 típusút és 4 darab 737-800-ast. A gépek hivatalos, lista szerinti ára összesen 4,9 milliárd dollár, de ilyen tételű vásárlások esetén a gyártó kedvezményt szokott adni, tehát elképzelhető, hogy a fizetendő végösszeg alacsonyabb lesz.

A 200 személyes MAX 8-as típus jelenleg a 737-es gépcsalád egyik leggazdaságosabb változata. Az indonéz állami társaság már eddig is főleg Boeingokat használt, jelenleg 77 darab 737-est üzemeltet. A világ negyedik legnépesebb, 250 millió lelket számláló államában rohamléptekkel fejlődik a légiközlekedés. Ezt nem csak a lélekszám és a terület nagysága, hanem az is indokolja, hogy Indonézia valójában egy hatalmas szigetcsoport.

A hetvenes-nyolcvanas években a Garuda a világ egyik legjobb „feltörekvő” légitársasága volt. De aztán nehéz időszak következett. Egyre kevesebb pénz jutott a technikai fejlesztésre, a géppark felújítására, karbantartására. Az eredmény az lett, hogy a Garudát és az összes többi indonéz légitársaságot kitiltották az európai légtérből – biztonsági hiányosságok miatt.

2005-ben azonban új korszak kezdődött a Garudánál. Ekkor került a társaság élére Emirsyah Satar, akinek a vezetésével megkezdődött a rendcsinálás. Igaz, ehhez kellett az indonéz gazdaság egyre jobb teljesítménye is. 2009-ben a Garuda volt az első indonéz társaság, amelyet visszaengedtek Európába. Azóta a Garuda újra az indonéziai légiközlekedés „zászlóshajója”. Sőt egész Délkelet-Ázsiában is egyre nagyobb a forgalma. Pedig komoly kihívást jelentenek az ottani fapados társaságok, például az indonéz Lion Air vagy a Malaysia’s Air Asia. De a Garuda állja versenyt, és mint az ötven új gép rendelése is mutatja, nagyra törő tervei vannak.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez