A komp személyzete nyugodtan sörözött, miközben a kapitány parancsára a fülkékbe visszatért diákok már fuldokoltak a betörő víz miatt.
Ez a képsor sokkolta a közvéleményt Dél-Koreában, ahol a lakosság még mindig nem tudta megemészteni a kompkatasztrófa következményeit. A rendkívül szervezett és fegyelmezett országban kiderült, hogy a kapitány felelőtlenül viselkedett a gondjaira bízott komp katasztrófája idején. Előszöris, mert megengedte, hogy a komp túlzsúfolt legyen, vagyis több utas volt a fedélzeten. Azután egy olyan fiatal tisztet engedett a kormánykerékhez, akinek nem volt tapasztalata az ilyen nagy kompok irányításában vihar esetén. Végül a katasztrófa láttán arra adott parancsot, hogy mindenki menjen vissza a fülkéjébe, majd ott várja a mentőalakulatokat. Később az elsők között távozott, sorsukra hagyva áldozatait, akik jórészt középiskolás gyerekek voltak.
Hogy kerülhet ilyen ember kapitányi pozícióba? Hogy működött a hajózási cég biztonsági rendszere? Számtalan hiányosság derült ki, emiatt megindult az ország legnagyobb embervadászata a tulaj után. Végül megtalálták a hulláját egy kertben, de sokáig nem sikerült azonosítani. A tulaj két fiát is körözték. Az idősebbet el is kapták, rá négy év börtönt kért az ügyészség.
A fiatalabb még szabadlábon, minden bizonnyal valahol külföldön. A tulaj jobbkezét az USA-ban kapták el nemzetközi elfogatóparancs alapján. Nemrég hozták vissza Dél-Koreába, hogy feleljen azért, amiért 304 ember a vízbe fulladt.