“Félünk”- vallották be a légikisasszonyok és a férfi légikísérők, amikor beadták a felmondásukat.
A Malaysia Airlines gépe márciusban tűnt el a fedélzetén 239 emberrel. Nyáron Ukrajna felett lőtték le a légitársaság másik Boeing gépét, a fedélzetén 289 utassal. Azóta egyre kevesebb utas vált jegyet, a személyzet drasztikusan csökken. Ez egybevág a cég vezérkarának terveivel, amely óriási leépítéssel kívánja megoldani a Malaysia Airlines problémáit.
A légitársaság már a két katasztrófa előtt is veszteséges volt, de azóta a számok még rémesebbek lettek. Naponta 900 ezer euro a veszteség. A kormány pénzügyi támogatást ígért, de a végtelenségig nem támogathatja a légitársaságot, amely korábban jó hírnévnek örvendett Ázsiában és az egész világon.
Malajzia kormánya legutóbb kínai hackereket vádolt azzal, hogy behatoltak a légitársaság és a malajziai hatóságok rendszereibe még az első katasztrófa után. A vádaskodás nem növeli a bizalmat a Malaysia Airlines iránt, amelynek az egyik legfőbb piaca épp Kína. Több szakértő úgy véli, hogy a társaságot teljesen újjá kellene szervezni és mindenképp nevet kellene váltani.
A két katasztrófa után a Malaysia Arlines oly rossz hírnévnek örvend, hogy mind az utasok, mind a légikísérők dezertálnak, ez pedig napról napra közelebb viszi a csődhelyzethez a malajziai légitársaságot.