A 475 millió dolláros (112,6 milliárd forint) projekt keretében a 2400 méteres tengerszint feletti magasságban fekvő Addisz-Abeba 41 zöld-fehér szerelvényt kap. A helyiérdekű vasúton maximális sebességük 70 kilométer lehet óránként, ablakaik védelmet nyújtanak az ultraibolya sugárzás ellen is. A vonatokat szintén a helyi időjáráshoz igazodva – lehetőség szerint – “árvízállóvá” is teszik.
Az etióp fővárost hosszanti és keresztirányban átszelő vasút építésének fővállalkozója a China Railway Engineering Corporation. A kocsik gyártója, a China CNR Changchun Railway Vehicles tavaly novemberben kapta meg a megrendelést, amely az első számottevő afrikai szállítása. Kína 1995 óta exportál városi vasúti szerelvényeket, elsősorban Brazíliába, Délkelet-Ázsiába és a Közel-Keletre, de Ausztráliában is futnak belőlük. 2004-ig a külföldi eladások nem voltak jelentősek, értékben épp csak megközelítették az 500 millió dollárt (118,6 milliárd forint). 2013-ban a megrendelések már 900 millió dollárra (213,4 milliárd forint) rúgtak, több mint 100 szerelvényt értékesítettek ekkor.
Az összesen több milliárd dolláros értékű üzletből 100 millió dollárt (23,7 milliárd forint) tett ki az afrikai megrendelés. A CNR egyébként már az 1970-es évektől jelen van a fekete kontinensen, akkoriban mozdonyokat szállított a Tanzánia-Zambia vasúthoz. A kínai szakemberek nagy lehetőséget látnak az afrikai piacban, különösen Dél-Afrikában, Kenyában, Nigériában és Zimbabwében, mivel ezek az országok fejlesztik a városi közlekedést. Helyiérdekű vasutak már vannak Algériában, Egyiptomban, Marokkóban és Tunéziában. Földalattija csak két afrikai fővárosnak, Kairónak és Algírnak van.