A Xiaomi 230 dollárért kínálja okostelefonját, melyet már Kínán kívül is értékesíteni akar.
A cég csak 2010-ben alakult, de most elérte az első helyet. Részesedése a világ legnagyobb piacán, a kínain 14%, míg a Samsung csak a második 12%-al. Szakértők szerint nagyon nehéz lesz megfordítani a trendet. Kínában az első tíz között csak két külföldi cég maradt. Az egyik a Samsung, a másik az Apple. A harmadik helyen a Lenovo áll, amely kínai ugyan, de minthogy megvette az IBM jelentős részét, egy picit már amerikai is.
Kína egyértelműen első az okostelefon piacon: 37% a részesedése a világ összes eladásából. A kínai cégek nem érik be a hazai sikerekkel: a Xiaomi egy indiai céggel társulva arra törekszik, hogy meghódítsa olyan nagy országok piacát, mint India, Oroszország, vagy Brazília.
Indiában a Micromax lett az első, megelőzve a Samsungot. Az indiai cég piaci részesedése 16%, a Samsungé 14%. Mindez komoly figyelmeztetés a Samsung számára, amely a globális háborút megnyerte az Apple-el szemben, de úgy látszik, hogy a helyi versenyzőkkel nem bír, sem Kínában, sem pedig Indiában, pedig ez a két ország az okostelefonok legfontosabb piaca.
Tisztában vannak ezzel a Samsung központjában is, annál is inkább, mert mindez profitcsökkenést is jelent.
“Agresszívebben nyomulunk az olcsó-és középkategóriás okostelefonok piacán!”- válaszolta a Samsung szóvivője.