1,5 millió jenbe kerül majd az új elektromos kisautó. Ez valamivel több mint 10 ezer euro.
2016-ban, vagy 2017-ben kerülhet ki a piacra, ahol már mind a Nissannak, mind pedig a Mitsubishinek van elektromos kisautója. A Nissan Leaf nevű elektromos autója eddig 124 ezer példányban kelt el az egész világon 2010 óta. Ez nem sok, igaz mindössze 190 kilométert képes megtenni akkor, ha teljesen fel van töltve. Pedig a Nissan már 4 milliárd dollárt fektetett bele az elktromosautó-programba. A Mitsubishi kisautó még kevésbé fogy, pedig viszonylag olcsó: 1,78 millió jen, vagyis 12900 euro.
A japán cégek a hazai piac mellett elsősorban a hatalmas kínai piacban bíznak. Kína már a világ legnagyobb autós piaca, a nagyvárosokban olyan sok az autó, hogy korlátozni kell az eladásokat. Sem Pekingben, sem Sanghajban nem lehet a boltokban autót vásárolni. Csakis jelentkezni lehet a vásárlásra, aztán kisorsolják a szerencsés nyerteseket, akik a jelöltek 5-10%-át alkotják. Így sem könnyű levegőt venni, sem Pekingben, sem Sanghajban.
Az elektromos kisautó környezetbarát, ezért korlátozás nélkül kapható. Ha a hatalmas kínai piac rádöbben az elektromos kisautó előnyeire, akkor a japán cégek nagyot kaszálhatnak annak ellenére, hogy a két állam vitái miatt a japán áruk jelenleg nem épp a legnépszerűbbek a Mennyei-Birodalomban. A Nissan ezért külön hangsúlyozza, hogy fő részvényese a francia Renault, így az új elektromos kisautó jóval elfogadhatóbb a kínai vásárlók számára.
Most már csak az kell, hogy a határidőre el is készüljön a Nissan és a Mitsubishi új közös elektromos kisautója a világ legnagyobb autós piaca, Kína számára.