Világméretű tőzsdepánik a malajziai gép lelövése miatt

Tokióban több mint 1%-ot csökkent a részvényindex, de HongKong és Sanghaj is mínuszba fordult. New Yorkban a tőzsde a rekordok után szintén csaknem 1%-al csökkent, viszont 32%-al nőtt a félelemindex. A malajziai légitársaság részvényeinek értéke több mint 15%-al csökkent azt követően, hogy lelőtték Ukrajna felett az Amszterdam-Kuala Lumpur járatot.

 

 

 

 

 

Túléli-e a malajziai légitársaság az idei második nagy katasztrófát? Áprilisban egy ugyanilyen Boeing tűnt el. Akkor Kuala Lumpur és Peking között eltűnt az óriásgép, melyet azóta is keresnek. Hova lett, rejtély. A kártérítési előlegek fizetését mindenesetre már megkezdték. Most egy ugyanilyen óriásgép semmisült meg, senki sem élte túl a katasztrófát.

Az utasok többsége Bali szigetén akart nyaralni. Malajzia kormányfője kifejezte a részvétét az utasok családtagjainak. A Malaysian Airlines tavaly veszteséges volt, idén is biztosan az lesz, mert a kártérítések minden lehetséges nyereséget elvisznek. Ha az állam nem segít, akkor a malajziai légitársaságnak kampec.

Más légitársaságok is megérzik a válságot: a Lufthansa és a KLM részvényeinek az értéke is csökkent. Ugyanígy járt a Boeing is. A sors iróniája, hogy a Boeing óriásgépe az egyik leginkább biztonságos légi járműnek számított. Az 1947-ben alapított malajziai légitársaság is nagyon kedvező statisztikákkal dicsekedhetett, egészen az idei év áprilisáig.

Ez az év viszont rettenetes a számukra, ami különösen azért fájdalmas számukra, mert Kelet-Ázsia légiforgalma fellendül, elsősorban a sok kínai utas miatt. Ebből valószínűleg Malajzia légitársasága nemigen profitál majd, hiszen ezek után ki választja a Malaysian Airlines gépét?

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez