A két színész, akiknek népszerűsége a „My Love from the Star” sorozat által szökött az egekbe, a Hengda binquan ásványvízreklámjában szerepeltek, amelynek forrása állítólag a kínai és az észak-koreai határnál található ikonszerű Baekdu hegység.
A reklám a hegységet annak kínai nevével (Jangbaishan) azonosítja, amely egykor heves hazafiak számára adott otthont, akik hitték, hogy a koreai faj a hegységből származik.
Miután pletykák kezdtek keringeni, hogy fejenként 1 milliárd wont tettek zsebre a reklámszerepért, az interneten tömegesen bírálták a szereplőket, azzal a váddal, hogy részt vesznek Kína azon kísérletében, amellyel át akarják írni a koreai történelmet és határvonalakat.
A szereplők ügynökségei a nyomás hatására a szerződés lemondását kérték a kínai gyártótól. A Key East, Kim ügynökségének egy szóvivője a következőt állította: „Hajlandóak vagyunk perbe menni a kínai oldallal, legyen bármekkora a veszteség.”
Akadémikusok eloszlatták a viharfelhőket, mely szerint az egész csak egy bolhából az elefánt ügy. A Sungkyunkwan Egyetemtől, Chun Kwang-jin elmondása szerint: „A hegység mindkét országba átnyúlik, tehát miért kifogásolnánk, hogy a kínaiak Jangbaishan-nak hívják? A japánok sem akarják elfoglalni Dokdo-t, azért mert Takeshimának nevezik.”
A Jangbaishan név évszázadokkal ezelőtt létezett, még mielőtt a Kínai Társadalomtudományos Akadémia megpróbálta volna megmásítani a koreai történelmet az ezredforduló környékén.
Egy 1962-es megállapodás során Kína és Észak-Korea között, Észak-Korea a Baekdu-hegység dél-keleti, míg Kína az észak-nyugati területek felett szerezte meg az irányítást. Jelenleg a hegység 54,5%-a Észak-Korea ellenőrzése alatt áll.
Cho Beob-jong a Woosuk Egyetemtől a következőt mondta: „Az igaz, hogy Kína megpróbálta megszerezni a tulajdonjogot Korea ősi Koguryo és Balhae királyságai felett, amikor azt állította, hogy az őseik ott éltek, de ha megnézzük a szaknyelvet, a „Changbaishan” olyan kínai szövegekben szerepel, amely egészen a krisztus utáni 10. századig visszanyúlik. Kínában sok márka használja ezt a nevet.”
Cho hozzátette: „Talán a koreai hírességeknek kétszer is meg kellett volna gondolniuk, hogy milyen reklámban szerepelnek.”
Ford: F.Eszter