Szingapúr szereti magát Ázsia Svájcának nevezni, mert a gyors növekedés miatt a városállam immár a világ egyik legnagyobb pénzügyi központja lett. A gyors gazdagodás a házasság szokásaira is rányomja a bélyegét. Régebben a brit birodalom szokásait követték: a fiatal pár és a meghívott vendégek a híres arborétum fái alatt fényképezkedtek. Ott ahol egykor a brit flotta tisztjei parádéztak a szolgálati idő lejárta után. Már réges rég lekerült a felirat: kutyáknak és kínaiaknak tilos a bemenet. De amennyire jólesett a szülők és nagyszülőknek ott ünnepelni az esküvőt ahova őseik be se mehettek, annyira nem érdekli ez ma már a fiatalokat. Ők valami újat akarnak, és a bevásárló központok lecsaptak rájuk: nagyon kedvező feltételekkel lehet a szupermarketben ünnepelni a házasságot. Az csak természetes, hogy az ifjú pár törzs vásárlói kártyát kap, de a vendégeket is különböző kedvezmények illetik meg. Például a közeli thai masszázs szalonban olcsón elmerülhetnek az élvezetekben. Mindez persze azzal is magyarázható, hogy az esküvő nagyon felértékelődött Szingapúrban. Ma már a családok többsége gazdag, és ki akar tenni magáért. Vagyis sok pénz van az esküvői bizniszben. De van még egy prózai ok is: kevés az esküvő. Kevés ugyanis a fiatal. Szingapúrt is utolérte a japán betegség: egyre kevesebb a gyerek. A család évezredes kultuszát felváltja az egyéniség angolszász felfogása. Így aztán a kis számú esküvőre valósággal vadásznak a rendezvényszervezők. A szupermarketek itt nagy előnyben vannak hiszen a reklám költségvetés terhére sok kedvezményt el tudnak számolni. És meg egy dolog a kezükre játszik: a szingapúriak csakugyan kicsit olyanok lettek mint a svájciak! Hiába van sok pénzük, szeretnek takarékosan gazdálkodni és szeretnek jól járni. Ebben viszont a szupermarketek remekül kiszolgálják őket.
Lakodalom a szupermarketben
Új divat hódít Szingapúrban: az ifjú pár a boldogító igen kimondása után egy bevásárló központba siet, és ott fényképezkedik zöldségek, gyümölcsök és konzervek között! A bevásárló központok persze buzdítják is erre az ifjú párokat hiszen ennél jobb reklám nem is kell.
(Visited 1 times, 1 visits today)