Készül a vízzel hajtott vonat

Lehetséges egy magfúzióval működő mozdony kifejlesztése, amely akár megállás nélkül képes utazni a világ körül, mint ahogy azt a dél-koreai poszt-apokaliptikus filmben, a „Hófúróban” is láthattuk.- állítja több kutató.

 

 

 

Ha a világ tudósai és mérnökei rá tudnának jönni, hogy hozzanak létre egy olyan kicsi magfúziós reaktort, amely elfér egy mozdony motorkabinjában és havat használjon üzemanyagként a reaktor számára, egy valósághű Hófúró kifejleszthető lenne úgy, mint az atomenergiával működő repülőgép-anyahajók és atom-tengeralattjárók.

„Ha egy kisméretű magfúziós reaktort ki tudnának fejleszteni, az elég energiát állítana elő egy vonat számára” – állítja Young-kook a Nemzeti Fúziós Intézet egy kutatója.

„Továbbá, feltételezve, hogy körülbelül 5.000 lítium-ion elemet használunk egy motor kabinban és a kinti havat vízzé alakítjuk, egy fúziós reaktor több évtizedre elengedő energiát lenne képes előállítani.”

A magfúzióra „mesterséges napként” is szoktak hivatkozni, amely végtelen mennyiségű energiát képes előállítani, tríciummal és hidrogénnel.

Hidrogén a vízből nyerhető, míg a trícium lítium-ion elemekből, melyeket ma arra használunk, hogy okostelefonokat vagy laptopokat lássunk el erőforrással.- jegyezte meg a kutató.

Tudósok világszerte erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy fejlesszék és biztosítsák a fenntartható energiát a következő generáció számára egy irányított folyamaton keresztül, melyben két atommag összeütközik és egyesül.

A Nemzetközi Termonukleáris Kísérleti Reaktor, vagy Franciaországban ITER-ként ismert szervezet hét tagja – az Európai Unió, Kína, India, Japán, Oroszország, Dél-Korea és az Egyesült Államok – jelenleg a világ legnagyobb kísérleti magfúziós reaktorát építik.

Az első próbatelepe 2040-ben fogja megkezdeni működését.

„A magfúziós erő az energiaforrások legideálisabb forrása lesz, mivel tisztább és biztonságosabb, mint az atomenergia”- mondta Kim Gon-ho, a Szöuli Nemzeti Egyetem Plazma és Fúziós Mérnöki Részleg professzora.

„Időbe fog telni, hogy kereskedelmileg is elérhető legyen még 2040 után is, mivel a fúziós folyamat egy nagyon magas szintű és modern technológiai szintet igényel.”

Dél-Korea, amely nem rég ugrott bele a fúziós energiakutatásokba, 150 milliárd won-t (146 millió dollárt) tervez befektetni ebbe a területbe még ebben az évben.

A Nemzeti Fúziós Kutatási Intézmény sikeresen kifejlesztett egy magfúziós reaktort 2007-ben, melyet a Koreai Szupervezető Tokamak Fejlett Kutatásaként neveztek el.

„A KSTAR különböző teszteket fog lefolytatni, hogy felismerhessék a magfúzió fejlődéseit” közölte az NFRI illetékese.

 

Ford: F.Eszter

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez