Tavaly a globális telefonpiac több mint 20%-át kínai cégek termékei tették ki, ami 8%-kal több, mint 2010-ben- a globális piackutató cég, a Strategy Analytics szerint.
“A kínai vállalatok növekedése nagyon hasonló volt. Szép nyereségre tettek szert a hazai piacon, így sokat invesztáltak a technikai fejlesztésekbe, egyre inkább betörnek a nemzetközi piacra.”- mondta Kim Sung-ok, a koreai Információs Társadalom Fejlesztési Intézet vezető kutatója.
“Mivel néhány kínai okostelefon vállalat elkezdett terjeszkedni, elkerülhetetlen, hogy versenytársa legyen a koreai cégeknek a piacon.”-tette hozzá Kim.
A Huawei és a Lenovo különösen kiemelkedő teljesítményt mutatnak a kínai piacon, az elmúlt 3 évben hatalmas beruházásokat tettek a kutatás és fejlesztés terén.
A Huawei a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártó cége, a Samsung Electronics és az Apple után. Jelenleg arra törekszik, hogy idén több mint 10%-kal növekedjenek eladásai a prémium készülékek piacán. 300 millió dollárt fektetnek a globális marketingbe.
“Az eladások körülbelül 50%-a a tengerentúli piacokból keletkezik, főként Európából, a Közel-Keletről és Afrikából. Azt tervezzük, hogy erősítsük jelenlétünket Észak-Amerikában az idén.”- mondta a Huawei szóvivője.
A Lenovo, amely eddig olcsó és kisebb teljesítményű termékek eladására összpontosított, arra törekszik, hogy magas minőségű mobiltelefonokat vezessen be.
A cég, amely megszerezte a Motorola Mobility részlegét januárban, mintegy 5000 szabadalmat használhat a mobiltechnológia fejlődésére.
A telefonok Indonéziában, a Fülöp-szigeteken, Indiában és Oroszországban kaphatók, de a cég tervei szerint Dél-Amerikában és a Közel-Keleten is elérhetővé válnak.
Kína, amelyre korábban úgy tekintettek, mint az olcsó, silány termékeket forgalmazó országra, fokozatosan erősödik a vonzó prémium mobilpiacon.
Az átlagos ára egy okostelefonnak Kínában 189 dollár volt a negyedik negyedévben tavaly. Az elemzők szerint ez túl alacsony ahhoz, hogy felkeltse a vásárlók figyelmét úgy, mint a csúcskészülékeket gyártó Samsung. Ez hamarosan megváltozik.
Bár a Samsung van az első helyen 20 százalékos piaci részesedéssel globálisan, az olyan cégek, mint a Lenovo, a Coolpad, a Huawei, a Xiaomi és a ZTE továbbra is uralta a kínai piacot együttesen 46 százalékos részesedéssel. Az LG Electronics kevesebb, mint 1 százalékot ért el.
A Strategy Analytics szerint Kína LTE okostelefonjai várhatóan 2018-ra 80%-os részesedéssel élnek majd a mobilpiacon.