Elsőként a komp kapitányát mentette a parti őrség

Ez derül ki a parti őrség munkáját rögzítő képsorokból. Bár tudták, hogy a kompon 400-500 ember van, mégis csak azokkal foglalkoztak, akik a komp fedélzetén voltak. A döntő többség a kapitány utasítását követve a kabinban maradt és ott megfulladt.

 

 

 

“Nem tudtuk, hogy a kapitányt és a tiszteket mentettük meg elsőként, hiszen mindnyájan mentő mellényt viseltek.”- védekezik most a parti őrség. Látszik egy gumicsónak, melybe beszállnak a komp “utasai” köztük a kapitány, akinek utoljára kellett volna elhagynia a süllyedő hajót. Nem ez volt a parti őrség legnagyobb hibája, hanem az, hogy nem értesítette a kabinban kuksoló szerencsétlen diákokat, hogy azonnal meneküljenek, vagyis jöjjenek a fedélzetre. A diákok ugyanis a kapitány utasítására a kabinokban várták a mentőalakulatokat, melyek nem érkeztek meg.

“Olyan sok utas tolongott a fedélzeten, hogy nem gondoltunk a többiekkel, hanem úgy döntöttük, hogy először őket mentjük meg!”- mondja most a parti őrség. Szakértők szerint mindenképp el kellett volna jutniuk a vezérlő terembe és onnan fel kellett volna szólitaniuk mindenkit, hogy hagyják el a kabinokat, meneküljenek. A személyzet mind a 15 tagja őrizetben van. Dél-Korea elnökasszonya szerint gyilkossággal ért fel a kapitány utasítása, hogy mindenki maradjon a kabinjában. Az ország miniszterelnöke lemondott a katasztrófa miatt. A komp tulajdonosát és családját az ügyészség nyomozói faggatják: vajon megfelelő módon ki volt-e képezve a személyzet egy esetleges katasztrófára? Nem spóroltak-e a biztonsági felszereléseken?

A dúsgazdag család feje, aki korábban már ült börtönben adócsalás miatt, felajánlotta vagyonát jótékony célra. Őszerinte a vagyona nem több mint 10 millió dollár, de a lapok szerint ennek legalább a harmincszorosa. A közvélemény példás büntetést vár az ország legnagyobb közlekedési katasztrófája miatt, amikor többszáz diák fulladt vízbe súlyos felelőtlenség miatt.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez