A hatóságok még nem állítják, hogy a túlterhelés okozta a katasztrófát, de vizsgálják, hogy volt-e szerepe a túl nagy rakománynak a balesetben, illetve annak, ahogy a kompot egy éve átalakították, hogy több rakományt tudjon vinni. Ezt azért tette a tulajdonos hajózási társaság, hogy a teherfuvarozás bevételének növelésével ellensúlyozza a személyszállítás megcsappanó jövedelmét.
A szerkezeti változtatásokra a cég megkapta a műszaki engedélyt, és a jóváhagyott átalakítások megfeleltek a biztonsági előírásoknak. A komp kapitánya azonban – aki őrizetben van legénysége nagy részével együtt – vallomásában azt állította, ő előzetesen már többször panaszkodott a hajótársaságnak arra, hogy a hajó ingataggá vált a teherrész kibővítése után, ám a cég semmibe vette figyelmeztetéseit.
A komp 3606 tonna rakományt vitt a katasztrófa idején. A hatóság szakemberei azt is megvizsgálják, hogy a hajóban elegendő volt-e a ballasztvíz a túlterhelés ellensúlyozására, továbbá azt, hogy a tulajdonos nem hajtatott-e végre az engedélyezetteken túl is hajószerkezeti átalakításokat.
Két héttel a katasztrófa után még mindig nem sikerült meglelni 92 utas holttestét. Szerdáig 210 halottat hoztak a felszínre a roncsból. A kompon összesen 476 ember volt, csupán 174-en élték túl a balesetet. A legénységet is tekintve a megmenekültek hányada jóval magasabb: a 29 főből 22 élte túl a katasztrófát. Közülük 15-öt letartóztattak, azokat, akiknek szerepük volt vagy lehetett a komp irányításában. Csak a konyhai személyzet és az utaskísérők nincsenek rács mögött.