152 embert hivatalosan továbbra is eltűntként tartanak nyilván, bár arra nincs remény, hogy közülük bárki is életben legyen egy héttel a katasztrófa után. A balesetet 174-en élték túl. A hajó 476 utasa közül 323 egy anszani középiskola diákja volt, a gyerekek nagyjából kétharmada életét vesztette.
A hatóságok szerdán arról számoltak be, hogy Anszan városában már megteltek a halottasházak. A még eltűntként nyilvántartott áldozatok hozzátartozói a katasztrófa színhelyéhez közeli Dzsindo szigetén várják az elkerülhetetlen rossz hírt, ott, ahol a holttesteket partra hozták.
A komp 29 fős legénységéből 22-en élték túl a balesetet, közülük szerdáig már kilenc embert őrizetbe vettek a hatóságok. Őket gondatlansággal, valamint a mentéssel és a segítségnyújtással kapcsolatos szabályok megsértésével vádolják.
Azt még továbbra sem tudni, hogy pontosan mi okozta a katasztrófát, de egyes jelentések szerint a hajó egy éles 180 fokos kanyart vett, mielőtt megdőlt és süllyedni kezdett.
A balesettel kapcsolatban a dél-koreai ügyészség szerdán házkutatást tartott a hajót üzemeltető – és súlyos adósságokkal rendelkező – Csonghedzsin Marine cég incsoni központjában, húsz másik, azzal kapcsolatban álló vállalkozásnál, valamint a hajó tulajdonosának otthonában is. A kompot birtokló Ju Bjung Unt egyebek mellett sikkasztással, valutakereskedelemmel és adócsalással gyanúsítják. Az ügyészség szerint Ju és családja mintegy 240 milliárd vonos (51 milliárd forint) vagyont rejtegetett a hatóságok elől külföldön.
A Csonghedzsin Marine tulajdonosai – Ju Bjung Un fiai – szerdán közleményben kértek bocsánatot és vállaltak felelősséget a történtekért. “Teljes felelősséget vállalunk a balesetért, és mindent meg fogunk tenni, hogy enyhítsük az áldozatok és a gyászoló családok fájdalmát” – írták.
Ezzel párhuzamosan Puszan városában vizsgálat indult az ellen a nonprofit szervezet ellen, amely a kormány megbízásából a dél-koreai hajók biztonsági ellenőrzését végzi. A hatóságok továbbá a teljes hajózási szektor átvilágítására készülnek, miután a baleset kapcsán felmerült, hogy számos biztonsági előírást rutinszerűen megszegtek egyes hajózási cégek, illetve hogy gyakran kenőpénzek fejében eltussolták a hajók ellenőrzését.