A dél-koreai parti őrség cáfolta, hogy sikerült bejutni az elsüllyedt komp hajóterébe, amit korábban a testületre hivatkozva közölt a helyi sajtó.
A baleset ügyében folyó nyomozás megállapította, hogy a tragédia idején a kapitány nem volt a hajóhídon, a hajót a harmadtiszt kormányozta.
Az YTN dél-koreai televíziós társaság jelentette azt korábban, hogy búvárok bejutottak a komp kávézójába és éttermébe, ahol a baleset időpontjában valószínűleg sok utas tartózkodott, és megkezdték a kutatást. A parti őrség cáfolta a televíziónak azt az értesülését is, hogy a hajó a baleset után 48 órával teljesen lemerült volna.
Szakértők szerint nem valószínű, hogy az eltűntnek nyilvánított 268 utast – közöttük számos iskolást – még életben találnák. Eddig a Sewol komphajó 475 utasa és legénysége közül 28 embert nyilvánítottak hivatalosan halottnak, és 179-et sikerült kimenekíteni. A mentőcsapatok levegőt szivattyúztak a hajó éttermébe, ahol a feltételezések szerint több utas tartózkodik.
Dél-Korea legutóbbi 21 éve legsúlyosabb hajóbalesetének ügyében tovább folyik a nyomozás. Pak Dzse Ok nyomozó Mokphóban tartott sajtótájékoztatóján közölte, hogy a baleset idején a 69 éves kapitány nem volt a hajóhídon, a kormánynál a harmadtiszt állt.
Az eltűnt gyermekek szülei a kapitányt okolták a tragédia miatt, miután a kapitány és a hajózási társaság bocsánatot kért a halálesetek miatt. Szemtanúk azt állították, hogy a kapitány és a legénység néhány tagja elhagyta a hajót, míg a mások azt az utasítást adták az utasoknak, hogy maradjanak a helyükön, amikor a hajó süllyedni kezdett.
A parti őrség szerint a nyomozók a legénység esetleges hanyagságára, a teher berakodásának módjára és a hajó esetleges szerkezeti hibáira összpontosítanak, annak ellenére, hogy a hajó a jelek szerint minden biztonsági és biztosítási követelménynek megfelelt. A kapitány ellen a dél-koreai törvényeknek megfelelően várhatóan büntetőjogi eljárás indul. Ri Dzsun Sok bocsánatot kért az áldozatokért, de a felelősségét nem ismerte el. Nyilvánosan nem nyilatkozott arról, valóban elhagyta-e a hajót az utasok előtt, és ha igen, miért.
Az 1994-ben épült, 146 méter hosszú és 22 méter széles Sewol komphajó április 16-án süllyedt el több mint 470 emberrel – köztük 325 középiskolással – a fedélzetén. A 6825 tonnás komphajó hetente kétszer tette meg az utat Incshon és Csedzsu között. A kompot 921 utas, 180 gépkocsi és 152 kereskedelmi konténer szállítására tervezték.