Ez a szám 2020-ban több mint kétszer ennyi lesz, vagyis Kína igazi nagyhatalommá válik a turizmus terén is. Hova mennek a kínai turisták? Elsősorban Ázsiát keresik fel, mert az van közel és viszonylag olcsó. Ez persze csak az egyik ok. A másik az, hogy Ázsiában őket is ismerik, nem érzik magukat idegennek.
Mit tudnak Európában Kínáról? Jóformán semmit. Kína hatalmas ország és minden városnak, vagy régiónak megvan a maga sajátos tradíciója. Itt van például Peking és Sanghaj. A pekingiek számára a legfontosabb a hatalom, az erő. Ők szívesen keresik fel a királyi palotákat, vagy a hatalom más szimbólumait. Vásárolni is úgy vásárolnak, hogy a számukra a legfontosabb az, hogy mennyire növeli a presztizsüket az adott termék. Ha egy francia borról kiderül, hogy a Napkirály, XIV-ik Lajos azt kedvelte, akkor a pekingiek szemében az a bor rendkívül vonzó. Sanghaj viszont már egy évszázada nyitott a világra. Kicsit fölényesen néznek a politikai hatalomra. Számukra fontosabb a kreativitás, a divat. Szeretik magukat New Yorkhoz hasonlítani. A legcsekélyebb mértékben érdeklődnek a várak és kastélyok iránt. A múzeumok, az opera, a divat annál vonzóbb számukra.
A kínaiak úgy érzik, hogy lekezelik őket Európában, pedig a gazdasági teljesítmények terén épp a Vén Európának lenne szégyenkeznivalója. Ha a vastag pénztárcájú kínai turistákat Európa szeretné vonzani, akkor jobban meg kell ismernie a gyorsan változó és gazdagodó Kínát, hiszen jelenleg a világ turizmusa versenyt fut a pénzes kínaiak becsábítására, akik idén már kétszer annyian lesznek, mint tavaly.
Számuk még így is csak 7 millió, amely eltörpül amellett, hogy 1914-ben 100 millió turista kerekedik fel a Mennyei-Birodalomból.