Miért üzlet a Nissan-nak? Az európai futball legjobb klubcsapatainak mérkőzéseit az egész világon nézik. Évente 4 milliárd ember kiváncsi a BL meccsekre. Csak a döntőt 350 millió ember nézi szerte a világon. Kétszer annyian, mint a Superbowlt, az amerikai futball döntőjét – nyilatkozta a Nissan Európa marketing alelnöke a Le Figaronak.
A BL is terjeszkedni szeretne a világban. Egyre több nézőt vonz ott, ahol a Nissan nagyonis jelen van: Japánban, Kínában, a Közel-Keleten vagy Délkelet-Ázsiában. A Nissan az európai piacnak csak a 3,9%-át mondhatja a magáénak, míg az Európán kívüli piacon a részesedés 6%. A Nissan fő vetélytársa Japánban és az egész világon a Toyota.
Jelenleg a Toyota az első az egész világon az eladásokat tekintve. A Nissan célja most az, hogy hála a BL szerződésnek, utolérje vetélytársát a Toyotát. Megér-e ez évi 55 millió eurót? Majd kiderül, hogy hála a BL mérkőzések nézettségének felível-e a Nissan autók értékesítése. A közvetlen cél az, hogy a Nissan befogja a Toyotát Európában. A Toyota piaci részesedése jelenleg 4,2% a vén Európában, míg a Nissané 3,9%. A BL szerződés talán hoz még 0,3%-ot a Nissannak.